Οι μέρες της αριθμητικής υπεροχής του Τουρκικού Ναυτικού στο Αιγαίο ανήκουν οριστικά στο παρελθόν. Τα θέατρα απειλών για το Τουρκικό Ναυτικό πολλαπλασιάζονται με έναν ρυθμό που η παρακολούθησή τους είναι όλο και πιο δύσκολη, και παρά τις μεγάλες προσπάθειες που έχει ήδη κάνει, και συνεχίζει να κάνει η Άγκυρα.
Στο νότο, το Αιγυπτιακό Ναυτικό με έναν φρενήρη ρυθμό κλείνει το χάσμα στην ισορροπία ναυτικών δυνάμεων, στο Αιγαίο το Πολεμικό Ναυτικό απολαμβάνει πλέον έναν πολλαπλασιαστή ισχύος που ακόμη στο όνομα της αναερόβιας πρόωσης - και τώρα στον Εύξεινο Πόντο: Μέσα στο 2015 δεν θα επιπλέει απολύτως τίποτε σε αυτά τα νερά, που δεν θα παρακολουθείται από κάποιο περισκόπιο ρωσικού υποβρυχίου.
Στις 6 Μαρτίου στο Ναυπηγείο του Ναυαρχείου στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας καθελκύστηκε το μεγάλο ντιζελο-ηλεκτρικό υποβρύχιο Β-262 Stary Oskol (αύξων αριθμός 01672) Πρότζκετ 06363 (κατά ΝΑΤΟ κλάση Kilo). Οι εργασίες γύρω από το υποβρύχιο ξεκίνησαν επίσημα στις 17 Αυγούστου 2012.
Το Β-262 Stary Oskol είναι το τρίτο υποβρύχιο του Πρότζεκτ 06363 που κατασκευάζεται για το Ρωσικό Ναυτικό - έξι μονάδες έχουν προγραμματιστεί για το στόλο της Μαύρης Θάλασσας. Η σύμβαση για την κατασκευή του πρώτου υποβρυχίου υπεγράφη από το Υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας τον Αύγουστο του 2010 και στις 20 Αυγούστου του 2010 στο Ναυπηγείο του Ναυαρχείου ξεκίνησαν οι εργασίες στο πρώτο υποβρύχιο Β-261 Novorossiysk (αύξων αριθμός 01670). Το σκάφος τέθηκε σε λειτουργία με το Ρωσικό Ναυτικό στις 22 Αυγούστου 2014. Τον Σεπτέμβριο του 2011 υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή των υπόλοιπων πέντε υποβρυχίων Πρότζεκτ 06363.
Το πρώτο υποβρύχιο της δεύτερης σύμβασης είναι το Β-237 Rostov-on-Don (αύξων αριθμός 01671), οι εργασίες ξεκίνησαν στις 21 Νοεμβρίου του 2011, καθελκύστηκε στις 26 Ιουνίου 2014 και ξεκίνησε τις δοκιμές στις 21 Οκτωβρίου 2014. Το σκάφος τέθηκε σε λειτουργία με το Ρωσικό Ναυτικό στις 30 Δεκεμβρίου 2014.
Επί του παρόντος, στο Ναυπηγείο του Ναυαρχείου υπό κατασκευή είναι τα επόμενα τρία υποβρύχια - το B-265 Krasnodar (αύξων αριθμός 01673), Β-268 Veliky Novgorod (αύξων αριθμός 01674) και Β-271 Kolpino (αύξων αριθμός 01675). Όλα τα υποβρύχια αναμένεται να έχουν παραδοθεί έως το 2016.
Έως σήμερα, το Ρωσικό Ναυτικό διέθετε στον Εύξεινο Πόντο μόνο ένα και εξαιρετικά παλιό υποβρύχιο - Πρότζεκτ 877 V. Υπενθυμίζεται πάντως ότι οι πονοκέφαλοι της Άγκυρας μόλις που άρχισαν. Όπως γνωρίζετε, το Ρωσικό Ναυτικό ίσως αποφασίσει να αναθεωρήσει εν μέρει αυτόν τον προγραμματισμό για τα έξι υποβρύχια κλάσης Kilo στον Έυξεινο Πόντο και να συμπληρώσει τις ικανότητες με ένα τέταρτης γενιάς υποβρύχιο - το Πρότζεκτ 677, αλλιώς και κλάση Lada κατά ΝΑΤΟ.
Πηγή: www.defencenews.gr/
Στο νότο, το Αιγυπτιακό Ναυτικό με έναν φρενήρη ρυθμό κλείνει το χάσμα στην ισορροπία ναυτικών δυνάμεων, στο Αιγαίο το Πολεμικό Ναυτικό απολαμβάνει πλέον έναν πολλαπλασιαστή ισχύος που ακόμη στο όνομα της αναερόβιας πρόωσης - και τώρα στον Εύξεινο Πόντο: Μέσα στο 2015 δεν θα επιπλέει απολύτως τίποτε σε αυτά τα νερά, που δεν θα παρακολουθείται από κάποιο περισκόπιο ρωσικού υποβρυχίου.
Στις 6 Μαρτίου στο Ναυπηγείο του Ναυαρχείου στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας καθελκύστηκε το μεγάλο ντιζελο-ηλεκτρικό υποβρύχιο Β-262 Stary Oskol (αύξων αριθμός 01672) Πρότζκετ 06363 (κατά ΝΑΤΟ κλάση Kilo). Οι εργασίες γύρω από το υποβρύχιο ξεκίνησαν επίσημα στις 17 Αυγούστου 2012.
Το Β-262 Stary Oskol είναι το τρίτο υποβρύχιο του Πρότζεκτ 06363 που κατασκευάζεται για το Ρωσικό Ναυτικό - έξι μονάδες έχουν προγραμματιστεί για το στόλο της Μαύρης Θάλασσας. Η σύμβαση για την κατασκευή του πρώτου υποβρυχίου υπεγράφη από το Υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας τον Αύγουστο του 2010 και στις 20 Αυγούστου του 2010 στο Ναυπηγείο του Ναυαρχείου ξεκίνησαν οι εργασίες στο πρώτο υποβρύχιο Β-261 Novorossiysk (αύξων αριθμός 01670). Το σκάφος τέθηκε σε λειτουργία με το Ρωσικό Ναυτικό στις 22 Αυγούστου 2014. Τον Σεπτέμβριο του 2011 υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή των υπόλοιπων πέντε υποβρυχίων Πρότζεκτ 06363.
Το πρώτο υποβρύχιο της δεύτερης σύμβασης είναι το Β-237 Rostov-on-Don (αύξων αριθμός 01671), οι εργασίες ξεκίνησαν στις 21 Νοεμβρίου του 2011, καθελκύστηκε στις 26 Ιουνίου 2014 και ξεκίνησε τις δοκιμές στις 21 Οκτωβρίου 2014. Το σκάφος τέθηκε σε λειτουργία με το Ρωσικό Ναυτικό στις 30 Δεκεμβρίου 2014.
Επί του παρόντος, στο Ναυπηγείο του Ναυαρχείου υπό κατασκευή είναι τα επόμενα τρία υποβρύχια - το B-265 Krasnodar (αύξων αριθμός 01673), Β-268 Veliky Novgorod (αύξων αριθμός 01674) και Β-271 Kolpino (αύξων αριθμός 01675). Όλα τα υποβρύχια αναμένεται να έχουν παραδοθεί έως το 2016.
Έως σήμερα, το Ρωσικό Ναυτικό διέθετε στον Εύξεινο Πόντο μόνο ένα και εξαιρετικά παλιό υποβρύχιο - Πρότζεκτ 877 V. Υπενθυμίζεται πάντως ότι οι πονοκέφαλοι της Άγκυρας μόλις που άρχισαν. Όπως γνωρίζετε, το Ρωσικό Ναυτικό ίσως αποφασίσει να αναθεωρήσει εν μέρει αυτόν τον προγραμματισμό για τα έξι υποβρύχια κλάσης Kilo στον Έυξεινο Πόντο και να συμπληρώσει τις ικανότητες με ένα τέταρτης γενιάς υποβρύχιο - το Πρότζεκτ 677, αλλιώς και κλάση Lada κατά ΝΑΤΟ.
Πηγή: www.defencenews.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου