Η αύξηση των διαθεσιμοτήτων στο Πολεμικό Ναυτικό αποτέλεσε κύριο ζήτημα στο οποίο αναφέρθηκε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος στο πλαίσιο της συνέντευξης που παραχώρησε στο Think News από το φυλάκιο της ακριτικής Παναγιάς στο Ανατολικό Αιγαίο.
Η προσπάθεια που καταβάλλεται στην παρούσα περίοδο από τα στελέχη του ΠΝ είναι αξιομνημόνευτη και για το λόγο αυτό ο στόλος έχει καταφέρει παρά τις δυσκολίες, να διατηρήσει τις προβλεπόμενες ετοιμότητες. Όμως σύμφωνα με τον ΥΕΘΑ απαιτείται εκσυγχρονισμός και ενεργοποίηση των δυνατοτήτων που διαθέτει η εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία.
Όσον αφορά τις υφιστάμενες μονάδες επιφανείας, ο ΥΕΘΑ υπογράμμισε ότι οι διαθεσιμότητες έχουν αυξηθεί σε σχέση με το παρελθόν αναφέροντας συγκεκριμένα:
« Έχουμε ενεργοποιήσει το Ναύσταθμο του Σκαραμαγκά και το Ναύσταθμο των Χανίων και δουλεύουν και οι τρείς παράλληλα με το ΝΣ Σαλαμίνας για τις δυνατότητες υποστήριξης των πλοίων.
Ήδη έχουν απελευθερωθεί προγράμματα για τις γεννήτριες και τις μηχανές. Διότι εκεί υπήρχαν προβλήματα. Πήραμε ανταλλακτικά από τρίτες χώρες. Μη ξεχνάτε ότι μόνο από τα ΗΑΕ πήραμε $ 40 εκ ανταλλακτικά για τις φρεγάτες δωρεάν!
Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δε χρειάζεται εκσυγχρονισμός. Χρειάζεται εκσυγχρονισμός, ο οποίος γίνεται με τα υφιστάμενα μέσα. Θα προσπαθήσουμε τα option που έχουμε να τα επεκτείνουμε αλλά βλέπετε ότι μέσα από την κρίση βρήκαμε και εμπόδια που δεν τα περιμέναμε. Όπως τα ναυπηγεία της Ελευσίνας. Τα πλοία που κατασκευάζουμε εκεί είναι πλοία που αποτελούν τα διαμάντια του Πολεμικού μας Ναυτικού. Εκεί το ΠΝ παλεύει σε αυτό το θέμα».
Στο σημείο αυτό ο υπουργός Εθνικής Άμυνας κατέθεσε το όραμα του όσον αφορά τις ικανότητες εγχώριας ναυπήγησης νέων μονάδων επιφανείας με στόχο να επιτευχτεί η ανανέωση του Στόλου με δεδομένο ότι μέχρι το 2020 το ΠΝ θα διαθέτει πλοία άνω των 40 ετών.
«Πιστεύω ότι με την καινούρια σελίδα που έχει ανοίξει η Εθνική Οικονομία και με τις δυνατότητες ανάπτυξης θα είμαστε σε θέση σύντομα να λύσουμε αυτά τα προβλήματα με δικά μας μέσα.
Εγώ θέλω κάποια στιγμή ο Σκαραμαγκάς να βγάλει το ελληνικό πλοίο και να μπορεί αυτό το πλοίο να το παίρνει όχι μόνο το ΠΝ αλλά και να το πουλάμε σε τρίτες χώρες. Έχουμε δυνατότητες τεράστιες τις οποίες πρέπει να τις εξαντλήσουμε» δήλωσε ο κ Καμμένος.
Τονίζουμε στο σημείο αυτό ότι το ΠΝ έχει πράγματι καταφέρει ακόμη και στη δύσκολη περίοδο της κρίσης να διατηρεί με πολύ κόπο υψηλούς δείκτες διαθεσιμότητας, συνεχίζοντας να εκτελεί με προσήλωση την αποστολή του.
Βρίσκεται όμως αντιμέτωπο με την διογκωμένη απειλή του Τουρκικού Ναυτικού όσο και την αυξανόμενη ηλικία των πλοίων που έχει σε υπηρεσία
Όπως είναι γνωστό οι φρεγάτες τύπου Kortenaer αποτελούν την πολυπληθέστερη κλάση φρεγατών και ραχοκοκαλιά του Στόλου του ΠΝ. Τελικά εκσυγχρονίστηκαν μονάχα οι 6, στο πλαίσιο προγράμματος ΕΜΖ το οποίο όμως αφορούσε αισθητήρες και όχι ανανέωση – εμπλουτισμό με νέα οπλικά συστήματα.
Αντιθέτως οι 4 φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ 200HN είναι ουσιαστικά οι νεότερες φρεγάτες του Στόλου, διατηρώντας μεν αξιόλογες επιδόσεις, όμως βάσει του επιχειρησιακού σχεδιασμού, απαιτείται η υλοποίηση προγράμματος ΕΜΖ ο οποίος έχει καθυστερήσει δραματικά.
Για το λόγο αυτό και με δεδομένο ότι το τουρκικό Ναυτικό διαθέτει ισχυρή υπεροπλία 18 φρεγατών (8 κλάσης MEKO 200TN Track I (Barbaros) & II (Yavuz), 8 κλάσης FFG-7 Οliver Η. Perry (Gabya) αλλά και 4 νέες κορβέτες κλάσης MILGEM), το περιβάλλον απειλών στο Αιγαίο, έχει αναβαθμιστεί δραματικά για το ΠΝ.
Καθίσταται λοιπόν επιβεβλημένη η προσθήκη κατ αρχήν μεταχειρισμένων μονάδων που θα αποκτηθούν μεσοπρόθεσμα καθώς και η κατάρτιση ενός νέου ναυπηγικού προγράμματος, το οποίο θα αποδώσει μακροπρόθεσμα νέες μονάδες επιφανείας ώστε να μπορέσει το ΠΝ να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο μετά το 2025.
Πηγή: www.thinknews.gr
Η προσπάθεια που καταβάλλεται στην παρούσα περίοδο από τα στελέχη του ΠΝ είναι αξιομνημόνευτη και για το λόγο αυτό ο στόλος έχει καταφέρει παρά τις δυσκολίες, να διατηρήσει τις προβλεπόμενες ετοιμότητες. Όμως σύμφωνα με τον ΥΕΘΑ απαιτείται εκσυγχρονισμός και ενεργοποίηση των δυνατοτήτων που διαθέτει η εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία.
Όσον αφορά τις υφιστάμενες μονάδες επιφανείας, ο ΥΕΘΑ υπογράμμισε ότι οι διαθεσιμότητες έχουν αυξηθεί σε σχέση με το παρελθόν αναφέροντας συγκεκριμένα:
« Έχουμε ενεργοποιήσει το Ναύσταθμο του Σκαραμαγκά και το Ναύσταθμο των Χανίων και δουλεύουν και οι τρείς παράλληλα με το ΝΣ Σαλαμίνας για τις δυνατότητες υποστήριξης των πλοίων.
Ήδη έχουν απελευθερωθεί προγράμματα για τις γεννήτριες και τις μηχανές. Διότι εκεί υπήρχαν προβλήματα. Πήραμε ανταλλακτικά από τρίτες χώρες. Μη ξεχνάτε ότι μόνο από τα ΗΑΕ πήραμε $ 40 εκ ανταλλακτικά για τις φρεγάτες δωρεάν!
Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δε χρειάζεται εκσυγχρονισμός. Χρειάζεται εκσυγχρονισμός, ο οποίος γίνεται με τα υφιστάμενα μέσα. Θα προσπαθήσουμε τα option που έχουμε να τα επεκτείνουμε αλλά βλέπετε ότι μέσα από την κρίση βρήκαμε και εμπόδια που δεν τα περιμέναμε. Όπως τα ναυπηγεία της Ελευσίνας. Τα πλοία που κατασκευάζουμε εκεί είναι πλοία που αποτελούν τα διαμάντια του Πολεμικού μας Ναυτικού. Εκεί το ΠΝ παλεύει σε αυτό το θέμα».
Στο σημείο αυτό ο υπουργός Εθνικής Άμυνας κατέθεσε το όραμα του όσον αφορά τις ικανότητες εγχώριας ναυπήγησης νέων μονάδων επιφανείας με στόχο να επιτευχτεί η ανανέωση του Στόλου με δεδομένο ότι μέχρι το 2020 το ΠΝ θα διαθέτει πλοία άνω των 40 ετών.
«Πιστεύω ότι με την καινούρια σελίδα που έχει ανοίξει η Εθνική Οικονομία και με τις δυνατότητες ανάπτυξης θα είμαστε σε θέση σύντομα να λύσουμε αυτά τα προβλήματα με δικά μας μέσα.
Εγώ θέλω κάποια στιγμή ο Σκαραμαγκάς να βγάλει το ελληνικό πλοίο και να μπορεί αυτό το πλοίο να το παίρνει όχι μόνο το ΠΝ αλλά και να το πουλάμε σε τρίτες χώρες. Έχουμε δυνατότητες τεράστιες τις οποίες πρέπει να τις εξαντλήσουμε» δήλωσε ο κ Καμμένος.
Τονίζουμε στο σημείο αυτό ότι το ΠΝ έχει πράγματι καταφέρει ακόμη και στη δύσκολη περίοδο της κρίσης να διατηρεί με πολύ κόπο υψηλούς δείκτες διαθεσιμότητας, συνεχίζοντας να εκτελεί με προσήλωση την αποστολή του.
Βρίσκεται όμως αντιμέτωπο με την διογκωμένη απειλή του Τουρκικού Ναυτικού όσο και την αυξανόμενη ηλικία των πλοίων που έχει σε υπηρεσία
Όπως είναι γνωστό οι φρεγάτες τύπου Kortenaer αποτελούν την πολυπληθέστερη κλάση φρεγατών και ραχοκοκαλιά του Στόλου του ΠΝ. Τελικά εκσυγχρονίστηκαν μονάχα οι 6, στο πλαίσιο προγράμματος ΕΜΖ το οποίο όμως αφορούσε αισθητήρες και όχι ανανέωση – εμπλουτισμό με νέα οπλικά συστήματα.
Αντιθέτως οι 4 φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ 200HN είναι ουσιαστικά οι νεότερες φρεγάτες του Στόλου, διατηρώντας μεν αξιόλογες επιδόσεις, όμως βάσει του επιχειρησιακού σχεδιασμού, απαιτείται η υλοποίηση προγράμματος ΕΜΖ ο οποίος έχει καθυστερήσει δραματικά.
Για το λόγο αυτό και με δεδομένο ότι το τουρκικό Ναυτικό διαθέτει ισχυρή υπεροπλία 18 φρεγατών (8 κλάσης MEKO 200TN Track I (Barbaros) & II (Yavuz), 8 κλάσης FFG-7 Οliver Η. Perry (Gabya) αλλά και 4 νέες κορβέτες κλάσης MILGEM), το περιβάλλον απειλών στο Αιγαίο, έχει αναβαθμιστεί δραματικά για το ΠΝ.
Καθίσταται λοιπόν επιβεβλημένη η προσθήκη κατ αρχήν μεταχειρισμένων μονάδων που θα αποκτηθούν μεσοπρόθεσμα καθώς και η κατάρτιση ενός νέου ναυπηγικού προγράμματος, το οποίο θα αποδώσει μακροπρόθεσμα νέες μονάδες επιφανείας ώστε να μπορέσει το ΠΝ να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο μετά το 2025.
Πηγή: www.thinknews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου