Από την αυγή της Μινωικής και μετέπειτα κλασικής περιόδου, τουλάχιστον στο μεσογειακό κόσμο, η ποντοπόρος και η εμπορική ναυσιπλοΐα απέδωσε τα μέγιστα στην ελληνική προσπάθεια επέκτασης και επιρροής.
Ο θρυλικός τρωικός πόλεμος, η μεγαλύτερα αρμάδα στην ιστορία του τότε πολέμου, είδε στη δράση εμπορικά σκάφη, επιταγμένα στην αποστολή μεταφοράς οπλιτών στις μικρασιατικές ακτές.
Η εκστρατεία στη Σικελία κάτι παρόμοιο και βεβαίως η προσπάθεια στρατιωτικής παρουσίας μας κατά τους ελληνιστικούς χρόνους, η διατήρηση αυτής της επιρροής απαιτούσε την συστράτευση όλων των άψυχων μέσων. Οι ναπολεόντειοι πόλεμοι είχαν δράση από επίτακτα εμπορικά, έστω και αν αυτά δρούσαν στα όρια της πειρατείας.
Η Βικτωριανή Αγγλία, δεν θα είχε την σχετικά επιτυχημένη κατοχή των υπερπόντιων κτήσεων αυτής δίχως την συνεισφορά του στόλου του Merchant Navy, όπως αργότερα και του Royal Fleet Auxiliary (πρόκειται για καθαρά στρατιωτικό κλάδο), το ίδιο και η Βενιζελική Ελλάδα κατά την μεγάλη εξόρμηση, αρκετά φορτηγά εξοπλιστήκαν με ελαφρά πυροβόλα και συνέβαλαν αποφασιστικά στις μεταφορές και στις ένοπλες περιπολίες κατά την ευτυχή περιπέτεια της Βαλκανικής εξόρμησης.
Οι δυο μεγάλοι πόλεμοι είδαν και αυτοί εκτεταμένη χρήση του ”όπλου” της εμπορικά εκμεταλλεύσιμης ναυσιπλοΐας, μάλιστα κατέβαλλαν βαρύτατο φόρο αίματος και πετρελαίου, κυρίως στον Ατλαντικό αλλά και από την Αδριατική έως την Σιγκαπούρη. Η τελευταία αποικιακή επέμβαση της Βρετανίας στο νότιο Ατλαντικό και η δομή της Task Force, δεν θα ήτο επιτυχημένη δίχως την σημαντική, και υπό το εχθρικό πυρ, μετοχή των ιδιόκτητων πλοίων.
Η Ελλάδα σήμερα όσο ποτέ άλλοτε, έχει την ανάγκη αγαστής και στενής συνεργασίας πολεμικού ναυτικού, ακτοφυλακής και εμπορικής ακτοπλοΐας και ποντοπόρου ναυτιλίας, αυτή η συνεργασία θα έχει άμεσο αντίκτυπο τόσο στη μεταφορά μονάδων χερσαίας φύσεως {σκεφτείτε ένα φορτηγό πλοίο σαν πλωτή εξέδρα πυροβολικού με μέσα του Στράτου} όσο και γενικότερα στην διακλαδική υπέροχη μας έναντι του αντιπάλου.
Η χρήση μέσων, από ένα απλό φέρι έως και ένα τιτάνιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιων, η λόγου χάρη η επίταξη ενός ταχύτατου καταμαράν, σε ρόλους όπως αυτούς του αρματαγωγού, του ελικοπτεροφόρου, η του οπλιταγωγού, θα προσδώσει σημαντικές ευκαιρίες καλύτερης απόδοσης των οπλικών συστημάτων μας. Τα εμπορικά μας συμφέροντα είναι παγκόσμια και εκτείνονται πολύ πέρα του στενού ελλαδικού χώρου, εκεί έχουμε ήδη επιτυχημένη συνεργασία πολεμικών και εμπορικών πλοίων μας.
Πηγή: www.thinknews.gr/ Του Κωνσταντίνου Κλαδιανού
Ο θρυλικός τρωικός πόλεμος, η μεγαλύτερα αρμάδα στην ιστορία του τότε πολέμου, είδε στη δράση εμπορικά σκάφη, επιταγμένα στην αποστολή μεταφοράς οπλιτών στις μικρασιατικές ακτές.
Η εκστρατεία στη Σικελία κάτι παρόμοιο και βεβαίως η προσπάθεια στρατιωτικής παρουσίας μας κατά τους ελληνιστικούς χρόνους, η διατήρηση αυτής της επιρροής απαιτούσε την συστράτευση όλων των άψυχων μέσων. Οι ναπολεόντειοι πόλεμοι είχαν δράση από επίτακτα εμπορικά, έστω και αν αυτά δρούσαν στα όρια της πειρατείας.
Η Βικτωριανή Αγγλία, δεν θα είχε την σχετικά επιτυχημένη κατοχή των υπερπόντιων κτήσεων αυτής δίχως την συνεισφορά του στόλου του Merchant Navy, όπως αργότερα και του Royal Fleet Auxiliary (πρόκειται για καθαρά στρατιωτικό κλάδο), το ίδιο και η Βενιζελική Ελλάδα κατά την μεγάλη εξόρμηση, αρκετά φορτηγά εξοπλιστήκαν με ελαφρά πυροβόλα και συνέβαλαν αποφασιστικά στις μεταφορές και στις ένοπλες περιπολίες κατά την ευτυχή περιπέτεια της Βαλκανικής εξόρμησης.
Οι δυο μεγάλοι πόλεμοι είδαν και αυτοί εκτεταμένη χρήση του ”όπλου” της εμπορικά εκμεταλλεύσιμης ναυσιπλοΐας, μάλιστα κατέβαλλαν βαρύτατο φόρο αίματος και πετρελαίου, κυρίως στον Ατλαντικό αλλά και από την Αδριατική έως την Σιγκαπούρη. Η τελευταία αποικιακή επέμβαση της Βρετανίας στο νότιο Ατλαντικό και η δομή της Task Force, δεν θα ήτο επιτυχημένη δίχως την σημαντική, και υπό το εχθρικό πυρ, μετοχή των ιδιόκτητων πλοίων.
Η Ελλάδα σήμερα όσο ποτέ άλλοτε, έχει την ανάγκη αγαστής και στενής συνεργασίας πολεμικού ναυτικού, ακτοφυλακής και εμπορικής ακτοπλοΐας και ποντοπόρου ναυτιλίας, αυτή η συνεργασία θα έχει άμεσο αντίκτυπο τόσο στη μεταφορά μονάδων χερσαίας φύσεως {σκεφτείτε ένα φορτηγό πλοίο σαν πλωτή εξέδρα πυροβολικού με μέσα του Στράτου} όσο και γενικότερα στην διακλαδική υπέροχη μας έναντι του αντιπάλου.
Η χρήση μέσων, από ένα απλό φέρι έως και ένα τιτάνιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιων, η λόγου χάρη η επίταξη ενός ταχύτατου καταμαράν, σε ρόλους όπως αυτούς του αρματαγωγού, του ελικοπτεροφόρου, η του οπλιταγωγού, θα προσδώσει σημαντικές ευκαιρίες καλύτερης απόδοσης των οπλικών συστημάτων μας. Τα εμπορικά μας συμφέροντα είναι παγκόσμια και εκτείνονται πολύ πέρα του στενού ελλαδικού χώρου, εκεί έχουμε ήδη επιτυχημένη συνεργασία πολεμικών και εμπορικών πλοίων μας.
Πηγή: www.thinknews.gr/ Του Κωνσταντίνου Κλαδιανού
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου