«I very much regret to inform you that ‘’Glaukos’’ has been sunk by enemy air action at Malta // I am glad to say that were no casualties to Greek personnel».
Με το σήμα αυτό ο βρετανός ναύαρχος ανακοίνωσε την απώλεια του ελληνικού υποβρυχίου ‘’Γλαύκος’’ στις 4 Απριλίου 1942 στη Μάλτα, μετά από άλλο ένα σφοδρό αεροπορικό βομβαρδισμό.
Ο ‘’Γλαύκος’’ είχε καταπλεύσει στη βρετανική βάση της Μάλτας από τις 19 Νοεμβρίου 1941 για εργασίες επισκευής.
Σ’ αυτούς τους δυόμιση περίπου μήνες, το άτυχο υποβρύχιο έχασε στις 6 Δεκεμβρίου 1941 τον ύπαρχό του υποπλοίαρχο Νίκυ Μέρλιν, που είχε επιβιβασθεί στο βρετανικό υποβρύχιο ‘’Perseus’’ για απόκτηση εμπειρίας, το οποίο βυθίστηκε μετά από πρόσκρουση σε νάρκη έξω από την Κεφαλονιά και την 27η Φεβρουαρίου 1942 τον κυβερνήτη του Πλωτάρχη Βασίλη Αρσλάνογλου και τον Ανθυποπλοίαρχο Ιωάννη Κωστάκο, οι οποίοι σκοτώθηκαν σε αεροπορικό βομβαρδισμό της Μάλτας, ευρισκόμενοι την ώρα εκείνη στις αποβάθρες έξω από το καταφύγιο.Ο ‘’Γλαύκος’’ ήταν το τέταρτο υποβρύχιο της σειράς τύπου Loire – Simonot (τα άλλα ήταν τα Πρωτεύς, Νηρεύς, Τρίτων ) που ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού στην Blainville της Νορμανδίας. Η Ελληνική σημαία υψώθηκε στις 17 Νοεμβρίου 1930 και το υποβρύχιο κατέπλευσε στο ναύσταθμο Σαλαμίνας ένα μήνα αργότερα. Ο ‘’Γλαύκος’’ απέπλευσε με περιπετειώδη τρόπο για την Αλεξάνδρεια στις 19 Απριλίου 1941, ως μέλος μεγάλης συμμαχικής αποστολής και στη Μέση Ανατολή με κυβερνήτη τον Πλωτάρχη Βασίλη Αρσλάνογλου εκτέλεσε δύο πολεμικές περιπολίες, διανύοντας 3.710 ν.μ. (2.483 ν.μ. στην επιφάνεια και 687 ν.μ σε κατάδυση).
Στη δεύτερη περιπολία του στις 10 Νοεμβρίου 1941 σημείωσε την πρώτη σημαντική επιτυχία του ελληνικού στόλου από τη στιγμή που έφτασε στην Αίγυπτο, χτυπώντας έξω από τα Χανιά το γερμανικό φορτηγό Norburg 2.932t. Αυτή έμελλε να είναι η τελευταία επίθεσή του.
Πηγή: Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος (Facebook Page)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου