Ξεκίνησε το ταξίδι για την Κύπρο το πλοίο ανοικτής θαλάσσης που χάρισε στην Κυπριακή Δημοκρατία το Σουλτανάτο του Ομάν, πλην όμως δεν χωράει στη Ναυτική βάση της Εθνικής Φρουράς!
Το πλοίο αναμένεται την ερχόμενη εβδομάδα στην Κύπρο και θα καταπλεύσει είτε στο λιμάνι της Λάρνακας είτε της Λεμεσού, καθώς λόγω μεγέθους δεν υπάρχει η δυνατότητα να καταπλεύσει στη ναυτική βάση Ευάγγελος Φλωράκης στο Μαρί.
Στο πλοίο επιβαίνουν αξιωματικοί του Ναυτικού της Εθνικής Φρουράς, καθώς και στελέχη από το Βασιλικό Ναυτικό του Ομάν, οι οποίοι παράλληλα με το ταξίδι εκπαιδεύουν τους Κύπριους αξιωματικούς στα τεχνικά ζητήματα που άπτονται της λειτουργίας και της διακυβέρνησης του πλοίου.
Το συγκεκριμένο πλοίο έχει συνολικό μήκος 61,47 μέτρα, πλάτος 10,67 μέτρα, βύθισμα 3,9 μέτρα, εκτόπισμα 948 τόνους, έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 15 κόμβων, ενώ η οικονομική του ταχύτητα είναι 12 ναυτικά μίλια.Στο πλοίο έχουν γίνει οι αναγκαίες μηχανικές εργασίες καθώς και όλες οι εργασίες συντήρησης στα υπόλοιπα τμήματά του. Το συνολικό κόστος των εργασιών ανήλθε περίπου στα €4 εκατ. και καταβλήθηκε εξ ολοκλήρου από το Σουλτανάτο του Ομάν.
Την πρόοδο των εργασιών, αλλά και το πλοίο μετά την αποπεράτωση των εργασιών, επιθεώρησαν τουλάχιστον δύο φορές, στελέχη του Ναυτικού της Εθνικής Φρουράς που επισκέφθηκαν το Ομάν.
Με την απόκτηση του πρώτου μεγάλου πλοίου για το Ναυτικό της Εθνικής Φρουρά, καθώς και η άφιξη του πλοίου, που αγοράστηκε από το Ισραήλ, τον ερχόμενο Δεκέμβριο, καθιστά την ανάγκη για επέκταση της ναυτικής βάσης στο Μαρί πιο επιτακτική.
Η ένταξη στο Ναυτικό του πλοίου από το Ομάν θα αποτελέσει ουσιαστικά το πρώτο βήμα για τη δημιουργία μικρού στολίσκου από την Εθνική Φρουρά, μαζί με τα πλοία ανοικτής θαλάσσης για τα οποία έχουν υπογραφεί σχετικές συμβάσεις.
Όλα τα πλοία που θα αποκτηθούν θα χρησιμοποιούνται για επιτήρηση της κυπριακής ΑΟΖ, καθώς και για ασκήσεις και επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης.
Πηγή: veteranos.gr/
Εφημ. Φιλελεύθερος (Κύπρος)
Το πλοίο αναμένεται την ερχόμενη εβδομάδα στην Κύπρο και θα καταπλεύσει είτε στο λιμάνι της Λάρνακας είτε της Λεμεσού, καθώς λόγω μεγέθους δεν υπάρχει η δυνατότητα να καταπλεύσει στη ναυτική βάση Ευάγγελος Φλωράκης στο Μαρί.
Στο πλοίο επιβαίνουν αξιωματικοί του Ναυτικού της Εθνικής Φρουράς, καθώς και στελέχη από το Βασιλικό Ναυτικό του Ομάν, οι οποίοι παράλληλα με το ταξίδι εκπαιδεύουν τους Κύπριους αξιωματικούς στα τεχνικά ζητήματα που άπτονται της λειτουργίας και της διακυβέρνησης του πλοίου.
Το συγκεκριμένο πλοίο έχει συνολικό μήκος 61,47 μέτρα, πλάτος 10,67 μέτρα, βύθισμα 3,9 μέτρα, εκτόπισμα 948 τόνους, έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 15 κόμβων, ενώ η οικονομική του ταχύτητα είναι 12 ναυτικά μίλια.Στο πλοίο έχουν γίνει οι αναγκαίες μηχανικές εργασίες καθώς και όλες οι εργασίες συντήρησης στα υπόλοιπα τμήματά του. Το συνολικό κόστος των εργασιών ανήλθε περίπου στα €4 εκατ. και καταβλήθηκε εξ ολοκλήρου από το Σουλτανάτο του Ομάν.
Την πρόοδο των εργασιών, αλλά και το πλοίο μετά την αποπεράτωση των εργασιών, επιθεώρησαν τουλάχιστον δύο φορές, στελέχη του Ναυτικού της Εθνικής Φρουράς που επισκέφθηκαν το Ομάν.
Με την απόκτηση του πρώτου μεγάλου πλοίου για το Ναυτικό της Εθνικής Φρουρά, καθώς και η άφιξη του πλοίου, που αγοράστηκε από το Ισραήλ, τον ερχόμενο Δεκέμβριο, καθιστά την ανάγκη για επέκταση της ναυτικής βάσης στο Μαρί πιο επιτακτική.
Η ένταξη στο Ναυτικό του πλοίου από το Ομάν θα αποτελέσει ουσιαστικά το πρώτο βήμα για τη δημιουργία μικρού στολίσκου από την Εθνική Φρουρά, μαζί με τα πλοία ανοικτής θαλάσσης για τα οποία έχουν υπογραφεί σχετικές συμβάσεις.
Όλα τα πλοία που θα αποκτηθούν θα χρησιμοποιούνται για επιτήρηση της κυπριακής ΑΟΖ, καθώς και για ασκήσεις και επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης.
Πηγή: veteranos.gr/
Εφημ. Φιλελεύθερος (Κύπρος)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου