Eνα βήμα πριν από την ανταλλαγή πυρών έφτασαν η ελληνική φρεγάτα (F466) "Νικηφόρος Φωκάς", κλάσης "S", και η τουρκική φρεγάτα TCG Gelibolu (F493) κλάσης O.H.Perry (ή "G" κατά την τουρκική ονοματοδοσία κλάσης), νότια του Καστελόριζου, στο πιο σημαντικό επεισόδιο στην περιοχή από το επεισόδιο του MALENE OSTERVOLD το Νοέμβριο του 2008, αν και αυτή την φορά ήταν... ανάποδο:
Η Ελλάδα είχε δώσει άδεια στο σκάφος επιστημονικών ερευνών RV Med Surveyor, να κάνει έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και η Άγκυρα προσπάθησε να το αποτρέψει, στέλνοντας την φρεγάτα TCG Gelibolu (F-493) που απείλησε να βυθίσει το RV Med Surveyor (φωτό κάτω), αν δεν αποχωρούσε.
Η Αθήνα έδωσε εντολή άμεσα την φρεγάτα (F466) "Νικηφόρος Φωκάς" που έπλεε στην περιοχή, να σπεύσει προς υποστήριξη του RV Med Surveyor, για το οποίο ο αρμόδιος σταθμός του Ηρακλείου εξέδωσε την NAVWARN 502/16 στις 21 Οκτωβρίου.
H φρεγάτα (F466) "Νικηφόρος Φωκάς", τοποθετήθηκε μεταξύ του ερευνητικού πλοίου και της τουρκικής φρεγάτας κατά τέτοιο τρόπο που να μην αφήνει καμιά αμφιβολία για το τι θα συνέβαινε αν η τουρκική φρεγάτα τολμούσε να ανοίξει πυρ.
Οι δύο φρεγάτες βρέθηκαν σε απόσταση βολής πυροβόλου η μία από την άλλη και αντάλλαξαν "προειδοποιήσεις". H ελληνική ένα κείμενο που είχε συνταχθεί από το υπουργείο Εξωτερικών, με το οποίο ενημέρωνε το τουρκικό σκάφος ότι βρίσκεται εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
Μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 52+, απογειώθηκαν από την 115 Π.Μ. στην Κρήτη και προσέγγισαν την περιοχή. Η παρουσία των ελληνικών σκαφών ήταν συνεχής, ενώ υπήρξε η σκέψη να προσεγγίσει την τουρκική φρεγάτα και ένα ζεύγος Mirage 2000BGM, οπλισμένων με αντιπλοϊκά βλήματα AM-39 Exocet, καθώς τα F-16 δεν έχουν όπλα για να πλήξουν από απόσταση ασφαλείας το τουρκικό πλοίο που έχει εξαιρετική α/α άμυνα.
Κάτι τέτοιο κρίθηκε ότι θα αποτελούσε κλιμάκωση και τα Mirage 2000BGM έμειναν απλώς σε κατάσταση readiness.
H τουρκική φρεγάτα, απάντησε ότι η περιοχή αποτελεί μέρος της τουρκικής υφαλοκρηπίδας, άρα ούτε να συνεχίσει τις εργασίες του μπορούσε το RV Med Surveyor, ενώ και η (F466) "Νικηφόρος Φωκάς" παράνομα έπλεε στην περιοχή ως συνοδευτικό του ερευνητικού σκάφους.
Ενώ εμαίνετο διπλωματικό παρασκήνιο με τις ΗΠΑ να ενημερώνονται για το επεισόδιο, η τουρκική φρεγάτα στοχοποίησε με το ραντάρ ελέγχου πυρός την ελληνική φρεγάτα. Η ελληνική φρεγάτα, ανταπέδωσε και η ένταση διήρκεσε μέχρις ότου RV Med Surveyor αποχωρήσει μετά την ολοκλήρωση της αποστολής του.
Το επεισόδιο έγινε πολύ κοντά στην περιοχή που έλαβε χώρα το επεισόδιο της 14-16 Νοεμβρίου 2008 με το νορβηγικό ερευνητικό πλοίο MALENE OSTERVOLD που είχε μισθωθεί από την Τουρκία για έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
Τότε το νορβηγικό σκάφος που ενεργούσε για λογαριασμό της τουρκικής εταιρίας πετρελαίων (ΤΡΑΟ) που απέπλευσε από τη Μερσίνα, συνοδευόμενο από τη τουρκική φρεγάτα GEDIZ (τύπου O.H. Perry) και άρχισε στις14 Νοεμβρίου, έρευνες σε περιοχή 80 ναυτικά μίλια νότια-νοτιανατολικά του Καστελόριζου εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
Η κανονιοφόρος Ρ-61 "Πολεμιστής" κάλεσε τα δύο πλοία, να διακόψουν τη δραστηριότητα τους γιατί βρίσκονται εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, και μόνη αρμόδια να χορηγήσει άδεια ερευνών για τη συγκεκριμένη περιοχή είναι η ελληνική κυβέρνηση.
Νωρίτερα καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, και τα 3 σκάφη βρισκόταν περίπου 120 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά του Καστελόριζου μέσα στα όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
Η κρίση έληξε στις 16 Νοεμβρίου, όταν αποχώρησε το νορβηγικό πλοίο και η τουρκική φρεγάτα.
Πηγή: www.pronews.gr του Ιωάννη Δανδουλάκη
Η Ελλάδα είχε δώσει άδεια στο σκάφος επιστημονικών ερευνών RV Med Surveyor, να κάνει έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και η Άγκυρα προσπάθησε να το αποτρέψει, στέλνοντας την φρεγάτα TCG Gelibolu (F-493) που απείλησε να βυθίσει το RV Med Surveyor (φωτό κάτω), αν δεν αποχωρούσε.
Η Αθήνα έδωσε εντολή άμεσα την φρεγάτα (F466) "Νικηφόρος Φωκάς" που έπλεε στην περιοχή, να σπεύσει προς υποστήριξη του RV Med Surveyor, για το οποίο ο αρμόδιος σταθμός του Ηρακλείου εξέδωσε την NAVWARN 502/16 στις 21 Οκτωβρίου.
H φρεγάτα (F466) "Νικηφόρος Φωκάς", τοποθετήθηκε μεταξύ του ερευνητικού πλοίου και της τουρκικής φρεγάτας κατά τέτοιο τρόπο που να μην αφήνει καμιά αμφιβολία για το τι θα συνέβαινε αν η τουρκική φρεγάτα τολμούσε να ανοίξει πυρ.
Οι δύο φρεγάτες βρέθηκαν σε απόσταση βολής πυροβόλου η μία από την άλλη και αντάλλαξαν "προειδοποιήσεις". H ελληνική ένα κείμενο που είχε συνταχθεί από το υπουργείο Εξωτερικών, με το οποίο ενημέρωνε το τουρκικό σκάφος ότι βρίσκεται εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
Μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 52+, απογειώθηκαν από την 115 Π.Μ. στην Κρήτη και προσέγγισαν την περιοχή. Η παρουσία των ελληνικών σκαφών ήταν συνεχής, ενώ υπήρξε η σκέψη να προσεγγίσει την τουρκική φρεγάτα και ένα ζεύγος Mirage 2000BGM, οπλισμένων με αντιπλοϊκά βλήματα AM-39 Exocet, καθώς τα F-16 δεν έχουν όπλα για να πλήξουν από απόσταση ασφαλείας το τουρκικό πλοίο που έχει εξαιρετική α/α άμυνα.
Κάτι τέτοιο κρίθηκε ότι θα αποτελούσε κλιμάκωση και τα Mirage 2000BGM έμειναν απλώς σε κατάσταση readiness.
H τουρκική φρεγάτα, απάντησε ότι η περιοχή αποτελεί μέρος της τουρκικής υφαλοκρηπίδας, άρα ούτε να συνεχίσει τις εργασίες του μπορούσε το RV Med Surveyor, ενώ και η (F466) "Νικηφόρος Φωκάς" παράνομα έπλεε στην περιοχή ως συνοδευτικό του ερευνητικού σκάφους.
Ενώ εμαίνετο διπλωματικό παρασκήνιο με τις ΗΠΑ να ενημερώνονται για το επεισόδιο, η τουρκική φρεγάτα στοχοποίησε με το ραντάρ ελέγχου πυρός την ελληνική φρεγάτα. Η ελληνική φρεγάτα, ανταπέδωσε και η ένταση διήρκεσε μέχρις ότου RV Med Surveyor αποχωρήσει μετά την ολοκλήρωση της αποστολής του.
Το επεισόδιο έγινε πολύ κοντά στην περιοχή που έλαβε χώρα το επεισόδιο της 14-16 Νοεμβρίου 2008 με το νορβηγικό ερευνητικό πλοίο MALENE OSTERVOLD που είχε μισθωθεί από την Τουρκία για έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
Τότε το νορβηγικό σκάφος που ενεργούσε για λογαριασμό της τουρκικής εταιρίας πετρελαίων (ΤΡΑΟ) που απέπλευσε από τη Μερσίνα, συνοδευόμενο από τη τουρκική φρεγάτα GEDIZ (τύπου O.H. Perry) και άρχισε στις14 Νοεμβρίου, έρευνες σε περιοχή 80 ναυτικά μίλια νότια-νοτιανατολικά του Καστελόριζου εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
Η κανονιοφόρος Ρ-61 "Πολεμιστής" κάλεσε τα δύο πλοία, να διακόψουν τη δραστηριότητα τους γιατί βρίσκονται εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, και μόνη αρμόδια να χορηγήσει άδεια ερευνών για τη συγκεκριμένη περιοχή είναι η ελληνική κυβέρνηση.
Νωρίτερα καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, και τα 3 σκάφη βρισκόταν περίπου 120 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά του Καστελόριζου μέσα στα όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
Η κρίση έληξε στις 16 Νοεμβρίου, όταν αποχώρησε το νορβηγικό πλοίο και η τουρκική φρεγάτα.
Πηγή: www.pronews.gr του Ιωάννη Δανδουλάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου