Επιβεβαιώνει ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος πως προχωρά κανονικά με γοργούς ρυθμούς το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας P-3B Orion.
Τα δύο κύρια σημεία της ομιλίας του ήταν η επιχειρηματολογία υπερ του εκσυγχρονισμού των Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας P-3B Orion και η κατάρριψη του μύθου πως η Airbus μας πρόσφερε οικονομικότερα ΑΦΝΣ. Μάλιστα απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση ανέφερε τα κάτωθι:
"το συγκεκριμένο θέμα έχει απαντηθεί γραπτώς 36 φορές. Εκλήθη η Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας - από την οποία λείπατε, κύριε συνάδελφε - στις 19 Απριλίου και επί 4,5 ώρες ενημερώθηκε η Επιτροπή για το συγκεκριμένο θέμα από την ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού και από την Πολιτική Ηγεσία.
Έγινε επίκαιρη ερώτηση εδώ από τον κ. Κεφαλογιάννη και ήρθα και απάντησα. Λείπατε και τότε. Επίσης, κάλεσα όλους όσους συναδέλφους δεν ήρθατε και αρνηθήκατε να έρθετε στην Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας για να ενημερωθείτε από το Πολεμικό Ναυτικό και να πάρετε τη γραπτή ενημέρωση που είχε δώσει για το συγκεκριμένο θέμα. Πάλι δεν ήρθατε. Και θέλατε να φέρετε την υπόθεση εδώ. Χαίρομαι, γιατί τελικά είπατε για ποιο λόγο τη φέρνετε. Έχετε γράψει τη λέξη «Airbus» τρεις φορές στην ερώτησή σας και τελικά απ’ ό,τι καταλαβαίνω είναι το θέμα της «Airbus». Θα σας απαντήσω, λοιπόν. Πρώτα απ’ όλα, δεν υπάρχει κανένα θέμα περιφοράς ΚΥΣΕΑ και μη συζητήσεως της συγκεκριμένης πρότασης. Αυτή η πρόταση είναι πρόταση του Πολεμικού Ναυτικού. Δεν είναι πολιτική απόφαση.
Και θα πρέπει να ξέρετε ότι τουλάχιστον σε αυτή την Κυβέρνηση δεν αποφασίζουν οι κυβερνώντες και οι Υπουργοί ανάλογα με το ποιον έχουν φίλο σε έναν αντιπρόσωπο των οπλικών συστημάτων, αλλά ανάλογα με το ποια Επιτελεία ζητούν και τι για να προστατευθεί η άμυνα της χώρας. Το Πολεμικό Ναυτικό το πρότεινε και στην προηγούμενη κυβέρνηση και στην προ-προηγούμενη κυβέρνηση. Έγιναν δύο ΚΥΣΕΑ στο παρελθόν με άλλους Υπουργούς, με άλλους Πρωθυπουργούς και ομόφωνα αποδέχθηκαν την πρόταση του Πολεμικού Ναυτικού. Βεβαίως, και εμείς ως Κυβέρνηση φέραμε το θέμα στο ΚΥΣΕΑ - χωρίς να υπάρχει υποχρέωση να το φέρουμε στο ΚΥΣΕΑ, γιατί είχε ληφθεί η απόφαση - περάσαμε τις διαδικασίες του Συμβουλίου Αρχηγών - γιατί ήθελα να δω εάν υπάρχει πράγματι επιχειρησιακή ανάγκη - και σε όλα τα όργανα αποφασίστηκε ομόφωνα, χωρίς καμία αντίρρηση, να προχωρήσει αυτό το πρόγραμμα. Ας δούμε τι σημαίνει το πρόγραμμα, για να καταλάβει και ο κόσμος.
Αυτή τη στιγμή η Τουρκία έχοντας αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας κάνει κάθε μέρα υπερπτήσεις στο Αιγαίο πάνω από τα ελληνικά νησιά και σε άξονες διαφορετικούς του Ανατολικού Αιγαίου όπου πήγαινε μέχρι σήμερα - δηλαδή φτάνει στο κεντρικό Αιγαίο - γιατί βάζει μία νατοϊκή σημαία στα αεροπλάνα της, λέγοντας ότι ελλείψει αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας στην Ελλάδα, η Τουρκία θα καλύπτει αυτές τις ανάγκες για το ΝΑΤΟ.
Βάζει, λοιπόν, ενίοτε τη σημαία του ΝΑΤΟ και άλλες φορές την κατεβάζει και οι παραβιάσεις από τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας έχουν φτάσει τις τρεις με τέσσερις την ημέρα. Προχθές σηκώθηκαν δύο αεροσκάφη από τη Λήμνο. Τα αναχαίτισαν. Συνέχισε. Σηκώθηκαν ζευγάρια από τη Σκύρο. Τα αναχαίτισε. Συνέχισε. Προχώρησε νότια της Καρπάθου και έφτασε μέχρι το Καστελόριζο και σηκώθηκαν άλλα αεροσκάφη από την Κρήτη. Αν θέλουμε να μιλάμε για αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας, θα πρέπει να δούμε ποια είναι τα υπάρχοντα.
Τα υπάρχοντα, λοιπόν, είναι δύο: τα P-3 τα οποία ήδη έχουμε και στα οποία συμπεριλαμβάνεται η εκπαίδευση του προσωπικού, τα ανταλλακτικά που καλύπτουν για πάρα πολλά χρόνια τα αεροσκάφη, το follow on support, εξειδικευμένοι μηχανικοί και πιστοποιημένοι πιλότοι. Όλο αυτό το πακέτο βρισκόταν εν υπνώσει στην Ελευσίνα. Από την άλλη πλευρά - γιατί εδώ είναι όλη η ιστορία - υπάρχει η «Airbus». Η «Airbus», λοιπόν, είναι μία ευρωπαϊκή εταιρεία, όπως λέτε. Θα σας πω, λοιπόν, ότι η «Airbus» έστειλε μία επιστολή στις 25 Οκτωβρίου 2010 και πρότεινε την πρόσκτηση πέντε αεροσκαφών με κόστος στη διαμόρφωση 42,5 εκατομμυρίων ανά αεροσκάφος και επιτήρηση επιφανείας και για την έκδοση με αντίστοιχες δυνατότητες με τα P-3B πρότεινε 73,5 εκατομμύρια ανά αεροσκάφος ή 467,5 εκατομμύρια με χρόνο παράδοσης 19 έως 36 μήνες και ολοκλήρωση του προγράμματος μετά από 52 μήνες.
Οι συγκεκριμένες τιμές αφορούσαν αποκλειστικά την πρόσκτηση του αεροσκάφους και δεν περιελάμβαναν ούτε νέες υποδομές, ούτε νέο εξοπλισμό συντήρησης, ούτε εξυπηρέτηση, ούτε ανταλλακτικά, ούτε follow on support, ούτε αρχική εκπαίδευση των πιλότων και των μηχανικών, το κόστος των οποίων εκτιμάται από το Πολεμικό Ναυτικό ότι υπερβαίνει σημαντικά το ποσό πρόσκτησης των αεροσκαφών. Επί δύο πάμε. Στο ένα δισεκατομμύριο πάμε. Επειδή η «Airbus» δίνει δημοσιεύματα και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, δεν σημαίνει ότι πρέπει να ακολουθήσουμε την επιθυμία της «Airbus».
Αξίζει να τονιστεί πως τα πέντε βασικά σημεία υπερ του εκσυγχρονισμού των Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας P-3B Orion είναι τα εξής:
Τα πολιτικά, διπλωματικά και στρατιωτικά οφέλη της χώρας από τις ΗΠΑ σε μια κρίσιμη οικονομικά συγκυρία.
Η κάλυψη του κενού στα ΑΦΝΣ και η ανάληψη εκ νέου καθηκόντων στα πλαίσια της συμμετοχής μας στο ΝΑΤΟ. Μέχρι πρότινος, η Τουρκία είχε το αποκλειστικό μονοπώλιο για την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και Αιγαίου.
Τα τεράστια βιομηχανικά οφέλη τόσο για την ΕΑΒ όσο και για την υπόλοιπη εγχώρια αμυντική βιομηχανία.
Η μεγάλη εγχώρια προστιθέμενη αξία αφού το 70% της συνολικής αξίας του προγράμματος θα μείνει στην Ελλάδα.
Οι νέες επιχειρησιακές ικανότητες που αποκτά το Πολεμικό Ναυτικό δεδομένων των εξελίξεων στην Ανατολική Μεσόγειο απόρροια της Τουρκικής προκλητικότητας.
Πηγή: www.defencenews.gr/
Τα δύο κύρια σημεία της ομιλίας του ήταν η επιχειρηματολογία υπερ του εκσυγχρονισμού των Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας P-3B Orion και η κατάρριψη του μύθου πως η Airbus μας πρόσφερε οικονομικότερα ΑΦΝΣ. Μάλιστα απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση ανέφερε τα κάτωθι:
"το συγκεκριμένο θέμα έχει απαντηθεί γραπτώς 36 φορές. Εκλήθη η Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας - από την οποία λείπατε, κύριε συνάδελφε - στις 19 Απριλίου και επί 4,5 ώρες ενημερώθηκε η Επιτροπή για το συγκεκριμένο θέμα από την ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού και από την Πολιτική Ηγεσία.
Έγινε επίκαιρη ερώτηση εδώ από τον κ. Κεφαλογιάννη και ήρθα και απάντησα. Λείπατε και τότε. Επίσης, κάλεσα όλους όσους συναδέλφους δεν ήρθατε και αρνηθήκατε να έρθετε στην Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας για να ενημερωθείτε από το Πολεμικό Ναυτικό και να πάρετε τη γραπτή ενημέρωση που είχε δώσει για το συγκεκριμένο θέμα. Πάλι δεν ήρθατε. Και θέλατε να φέρετε την υπόθεση εδώ. Χαίρομαι, γιατί τελικά είπατε για ποιο λόγο τη φέρνετε. Έχετε γράψει τη λέξη «Airbus» τρεις φορές στην ερώτησή σας και τελικά απ’ ό,τι καταλαβαίνω είναι το θέμα της «Airbus». Θα σας απαντήσω, λοιπόν. Πρώτα απ’ όλα, δεν υπάρχει κανένα θέμα περιφοράς ΚΥΣΕΑ και μη συζητήσεως της συγκεκριμένης πρότασης. Αυτή η πρόταση είναι πρόταση του Πολεμικού Ναυτικού. Δεν είναι πολιτική απόφαση.
Και θα πρέπει να ξέρετε ότι τουλάχιστον σε αυτή την Κυβέρνηση δεν αποφασίζουν οι κυβερνώντες και οι Υπουργοί ανάλογα με το ποιον έχουν φίλο σε έναν αντιπρόσωπο των οπλικών συστημάτων, αλλά ανάλογα με το ποια Επιτελεία ζητούν και τι για να προστατευθεί η άμυνα της χώρας. Το Πολεμικό Ναυτικό το πρότεινε και στην προηγούμενη κυβέρνηση και στην προ-προηγούμενη κυβέρνηση. Έγιναν δύο ΚΥΣΕΑ στο παρελθόν με άλλους Υπουργούς, με άλλους Πρωθυπουργούς και ομόφωνα αποδέχθηκαν την πρόταση του Πολεμικού Ναυτικού. Βεβαίως, και εμείς ως Κυβέρνηση φέραμε το θέμα στο ΚΥΣΕΑ - χωρίς να υπάρχει υποχρέωση να το φέρουμε στο ΚΥΣΕΑ, γιατί είχε ληφθεί η απόφαση - περάσαμε τις διαδικασίες του Συμβουλίου Αρχηγών - γιατί ήθελα να δω εάν υπάρχει πράγματι επιχειρησιακή ανάγκη - και σε όλα τα όργανα αποφασίστηκε ομόφωνα, χωρίς καμία αντίρρηση, να προχωρήσει αυτό το πρόγραμμα. Ας δούμε τι σημαίνει το πρόγραμμα, για να καταλάβει και ο κόσμος.
Αυτή τη στιγμή η Τουρκία έχοντας αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας κάνει κάθε μέρα υπερπτήσεις στο Αιγαίο πάνω από τα ελληνικά νησιά και σε άξονες διαφορετικούς του Ανατολικού Αιγαίου όπου πήγαινε μέχρι σήμερα - δηλαδή φτάνει στο κεντρικό Αιγαίο - γιατί βάζει μία νατοϊκή σημαία στα αεροπλάνα της, λέγοντας ότι ελλείψει αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας στην Ελλάδα, η Τουρκία θα καλύπτει αυτές τις ανάγκες για το ΝΑΤΟ.
Βάζει, λοιπόν, ενίοτε τη σημαία του ΝΑΤΟ και άλλες φορές την κατεβάζει και οι παραβιάσεις από τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας έχουν φτάσει τις τρεις με τέσσερις την ημέρα. Προχθές σηκώθηκαν δύο αεροσκάφη από τη Λήμνο. Τα αναχαίτισαν. Συνέχισε. Σηκώθηκαν ζευγάρια από τη Σκύρο. Τα αναχαίτισε. Συνέχισε. Προχώρησε νότια της Καρπάθου και έφτασε μέχρι το Καστελόριζο και σηκώθηκαν άλλα αεροσκάφη από την Κρήτη. Αν θέλουμε να μιλάμε για αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας, θα πρέπει να δούμε ποια είναι τα υπάρχοντα.
Τα υπάρχοντα, λοιπόν, είναι δύο: τα P-3 τα οποία ήδη έχουμε και στα οποία συμπεριλαμβάνεται η εκπαίδευση του προσωπικού, τα ανταλλακτικά που καλύπτουν για πάρα πολλά χρόνια τα αεροσκάφη, το follow on support, εξειδικευμένοι μηχανικοί και πιστοποιημένοι πιλότοι. Όλο αυτό το πακέτο βρισκόταν εν υπνώσει στην Ελευσίνα. Από την άλλη πλευρά - γιατί εδώ είναι όλη η ιστορία - υπάρχει η «Airbus». Η «Airbus», λοιπόν, είναι μία ευρωπαϊκή εταιρεία, όπως λέτε. Θα σας πω, λοιπόν, ότι η «Airbus» έστειλε μία επιστολή στις 25 Οκτωβρίου 2010 και πρότεινε την πρόσκτηση πέντε αεροσκαφών με κόστος στη διαμόρφωση 42,5 εκατομμυρίων ανά αεροσκάφος και επιτήρηση επιφανείας και για την έκδοση με αντίστοιχες δυνατότητες με τα P-3B πρότεινε 73,5 εκατομμύρια ανά αεροσκάφος ή 467,5 εκατομμύρια με χρόνο παράδοσης 19 έως 36 μήνες και ολοκλήρωση του προγράμματος μετά από 52 μήνες.
Οι συγκεκριμένες τιμές αφορούσαν αποκλειστικά την πρόσκτηση του αεροσκάφους και δεν περιελάμβαναν ούτε νέες υποδομές, ούτε νέο εξοπλισμό συντήρησης, ούτε εξυπηρέτηση, ούτε ανταλλακτικά, ούτε follow on support, ούτε αρχική εκπαίδευση των πιλότων και των μηχανικών, το κόστος των οποίων εκτιμάται από το Πολεμικό Ναυτικό ότι υπερβαίνει σημαντικά το ποσό πρόσκτησης των αεροσκαφών. Επί δύο πάμε. Στο ένα δισεκατομμύριο πάμε. Επειδή η «Airbus» δίνει δημοσιεύματα και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, δεν σημαίνει ότι πρέπει να ακολουθήσουμε την επιθυμία της «Airbus».
Αξίζει να τονιστεί πως τα πέντε βασικά σημεία υπερ του εκσυγχρονισμού των Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας P-3B Orion είναι τα εξής:
Τα πολιτικά, διπλωματικά και στρατιωτικά οφέλη της χώρας από τις ΗΠΑ σε μια κρίσιμη οικονομικά συγκυρία.
Η κάλυψη του κενού στα ΑΦΝΣ και η ανάληψη εκ νέου καθηκόντων στα πλαίσια της συμμετοχής μας στο ΝΑΤΟ. Μέχρι πρότινος, η Τουρκία είχε το αποκλειστικό μονοπώλιο για την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και Αιγαίου.
Τα τεράστια βιομηχανικά οφέλη τόσο για την ΕΑΒ όσο και για την υπόλοιπη εγχώρια αμυντική βιομηχανία.
Η μεγάλη εγχώρια προστιθέμενη αξία αφού το 70% της συνολικής αξίας του προγράμματος θα μείνει στην Ελλάδα.
Οι νέες επιχειρησιακές ικανότητες που αποκτά το Πολεμικό Ναυτικό δεδομένων των εξελίξεων στην Ανατολική Μεσόγειο απόρροια της Τουρκικής προκλητικότητας.
Πηγή: www.defencenews.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου