Στα τέλη Μαίου με αρχές Ιουνίου του 2015 πρόκειται να καθελκυστεί το υποβρύχιο ΚΑΤΣΩΝΗΣ (S-123) το τελευταίο από το πρόγραμμα ναυπήγησης των τεσσάρων υποβρυχίων Type 214 για το Πολεμικό Ναυτικό.
Αν και αρχικά οι εκτιμήσεις που υπήρχαν ανέφεραν ότι το υποβρύχιο που ναυπηγήθηκε στα ΕΝΑΕ από ελληνικά χέρια, θα καθελκυστεί το Φθινόπωρο του 2015, η σκληρή και μεθοδική εργασία των εργαζομένων του ναυπηγείου και των στελεχών του κλιμακίου του Πολεμικού Ναυτικού, πέτυχε την επιτάχυνση της ολοκλήρωσης της ναυπήγησης του σκάφους, αφού μέσα σε έξι μήνες πραγματοποιήθηκε ένα αληθινό θαύμα.
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη Οκτωβρίου του 2014, υπολειπόταν η πραγματοποίηση του 20% των ναυπηγικών εργασιών στο υποβρύχιο, ενώ σήμερα το ποσοστό ολοκλήρωσης των εργασιών στο ΚΑΤΣΩΝΗΣ (S-123) έχει ξεπεράσει το 90%.
Η υποδειγματική διαχείριση του προγράμματος από το Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο πλέον έχει αποκτήσει πολύτιμη εμπειρία στην ναυπήγηση, ολοκλήρωσης και ένταξη σε υπηρεσία σύγχρονων υποβρυχίων όπως τα Type 214 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα οφέλη του συγκεκριμένου προγράμματος για την Ελλάδα αφού η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε είναι ιδιαίτερα πολύτιμη και λίγες Ναυτικές Δυνάμεις στον κόσμο την κατέχουν. Οι εργασίες στο υποβρύχιο ΚΑΤΣΩΝΗΣ (S-123) θα συνεχιστούν και μετά την καθέλκυση του, καθότι ορισμένα υποσυστήματα ήσσονος σημασίας θα πρέπει να αφιχθούν από τη Γερμανία και να εγκατασταθούν.
Καθόλη την διάρκεια της περιόδου που θα αναμένεται η παράδοση από τους προμηθευτές των υποσυστημάτων που υπολείπονταν για την ολοκλήρωση της ναυπήγησης του υποβρυχίου θα πραγματοποιούνται δοκιμές εν όρμω, επιταγχύνοντας την διαδικασία ένταξης του σκάφους στον Στόλο.
Εκτιμάται ότι μέχρι το Φθινόπωρο του 2014, τα υποσυστήματα που απομένουν θα έχουν παραδοθεί και εγκατασταθεί στο υποβρύχιο, επιτρέποντας την ολοκλήρωση της ναυπήγησης του και την πραγματοποίηση των αναγκαίων δοκιμών στο χώρο του ναυπηγείου, ώστε αργότερα να ακολουθήσουν οι θαλάσσιες δοκιμές και η παράδοσή του υποβρυχίου στο Πολεμικό Ναυτικό το 2016.
Το αμέσως επόμενο βήμα για το Πολεμικό Ναυτικό είναι ο δεξαμενισμός του υποβρυχίου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ (S-120) στα ΕΝΑΕ, ώστε να πραγματοποιηθούν οι περιοδικές εργασίες συντήρησης του σκάφους. Το υποβρύχιο θα παραμείνει στο ναυπηγείο για αρκετό χρονικό διάστημα, ενώ στις εργασίες που θα πραγματοποιηθούν θα εμπλακούν οι εργαζόμενοι του ναυπηγείου που ήδη εργάζονται στην ναυπήγηση του ΚΑΤΣΩΝΗ (S-123).
Επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες, το ναυπηγείο θα αναλάβει την συντήρηση του πλοίου Ανεφοδιασμού Στόλου ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ (Α-374), συμβάλλοντας κατα αυτό τον τρόπο στην διατήρηση της απασχόλησης εκατοντάδων εργαζομένων των ναυπηγείων ΕΝΑΕ έως ότου προχωρήσει το πρόγραμμα Αναβάθμισης Μέσης Ζωής των τεσσάρων φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού τύπου ΜΕΚΟ 200ΗΝ.
Πηγή: www.defencenews.gr/
Αν και αρχικά οι εκτιμήσεις που υπήρχαν ανέφεραν ότι το υποβρύχιο που ναυπηγήθηκε στα ΕΝΑΕ από ελληνικά χέρια, θα καθελκυστεί το Φθινόπωρο του 2015, η σκληρή και μεθοδική εργασία των εργαζομένων του ναυπηγείου και των στελεχών του κλιμακίου του Πολεμικού Ναυτικού, πέτυχε την επιτάχυνση της ολοκλήρωσης της ναυπήγησης του σκάφους, αφού μέσα σε έξι μήνες πραγματοποιήθηκε ένα αληθινό θαύμα.
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη Οκτωβρίου του 2014, υπολειπόταν η πραγματοποίηση του 20% των ναυπηγικών εργασιών στο υποβρύχιο, ενώ σήμερα το ποσοστό ολοκλήρωσης των εργασιών στο ΚΑΤΣΩΝΗΣ (S-123) έχει ξεπεράσει το 90%.
Η υποδειγματική διαχείριση του προγράμματος από το Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο πλέον έχει αποκτήσει πολύτιμη εμπειρία στην ναυπήγηση, ολοκλήρωσης και ένταξη σε υπηρεσία σύγχρονων υποβρυχίων όπως τα Type 214 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα οφέλη του συγκεκριμένου προγράμματος για την Ελλάδα αφού η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε είναι ιδιαίτερα πολύτιμη και λίγες Ναυτικές Δυνάμεις στον κόσμο την κατέχουν. Οι εργασίες στο υποβρύχιο ΚΑΤΣΩΝΗΣ (S-123) θα συνεχιστούν και μετά την καθέλκυση του, καθότι ορισμένα υποσυστήματα ήσσονος σημασίας θα πρέπει να αφιχθούν από τη Γερμανία και να εγκατασταθούν.
Καθόλη την διάρκεια της περιόδου που θα αναμένεται η παράδοση από τους προμηθευτές των υποσυστημάτων που υπολείπονταν για την ολοκλήρωση της ναυπήγησης του υποβρυχίου θα πραγματοποιούνται δοκιμές εν όρμω, επιταγχύνοντας την διαδικασία ένταξης του σκάφους στον Στόλο.
Εκτιμάται ότι μέχρι το Φθινόπωρο του 2014, τα υποσυστήματα που απομένουν θα έχουν παραδοθεί και εγκατασταθεί στο υποβρύχιο, επιτρέποντας την ολοκλήρωση της ναυπήγησης του και την πραγματοποίηση των αναγκαίων δοκιμών στο χώρο του ναυπηγείου, ώστε αργότερα να ακολουθήσουν οι θαλάσσιες δοκιμές και η παράδοσή του υποβρυχίου στο Πολεμικό Ναυτικό το 2016.
Το αμέσως επόμενο βήμα για το Πολεμικό Ναυτικό είναι ο δεξαμενισμός του υποβρυχίου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ (S-120) στα ΕΝΑΕ, ώστε να πραγματοποιηθούν οι περιοδικές εργασίες συντήρησης του σκάφους. Το υποβρύχιο θα παραμείνει στο ναυπηγείο για αρκετό χρονικό διάστημα, ενώ στις εργασίες που θα πραγματοποιηθούν θα εμπλακούν οι εργαζόμενοι του ναυπηγείου που ήδη εργάζονται στην ναυπήγηση του ΚΑΤΣΩΝΗ (S-123).
Επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες, το ναυπηγείο θα αναλάβει την συντήρηση του πλοίου Ανεφοδιασμού Στόλου ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ (Α-374), συμβάλλοντας κατα αυτό τον τρόπο στην διατήρηση της απασχόλησης εκατοντάδων εργαζομένων των ναυπηγείων ΕΝΑΕ έως ότου προχωρήσει το πρόγραμμα Αναβάθμισης Μέσης Ζωής των τεσσάρων φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού τύπου ΜΕΚΟ 200ΗΝ.
Πηγή: www.defencenews.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου