Κατακόρυφη αύξηση των ναυτικών εξοπλισμών της Αιγύπτου. Μετά τις νέες κορβέτες και φρεγάτες, ακολουθούν τώρα δύο νέα υποβρύχια.
Το Αιγυπτιακό Ναυτικό θέλει προφανώς να παραγγείλει δύο υποβρύχια στη Γερμανία. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η Αίγυπτος θα αγοράσει επιπλέον δύο κορβέτες ως επιλογή από την κύρια σύμβαση, οι οποίες θα κατασκευαστούν στη Λοριάν σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα για 500 εκατομμύρια ευρώ. Η υπογραφή της νέας σύμβασης αναμένεται πριν από το τέλος του έτους, κατά πάσα πιθανότητα τον Οκτώβριο.
Αν και εκ μέρους της TKMS / HDW δεν υπάρχει ακόμα καμία επίσημη είδηση, στις 11 Φεβρουαρίου όμως, το Ομοσπονδιακό Συμβούλιο Ασφαλείας στο Βερολίνο έχει εγκρίνει την εξαγωγή δύο υποβρυχίων τύπου Type 209 στην Αίγυπτο.
Τα δύο πρώτα υποβρύχια παραγγέλθηκαν το 2011. Μετά την πτώση της κυβέρνησης Μουρσί από τον αρχηγό του στρατού (και τώρα πρόεδρος) αλ-Σίσι, το πρόγραμμα καθυστέρησε και πάλι. Η ηγεσία του Αιγυπτιακού Ναυτικού επιβεβαίωσε τον Αύγουστο του 2012 ότι το Κάιρο ήταν στο στάδιο της προμήθειας δύο υποβρυχίων Type 209, αλλά σχετικά με την προμήθεια οι ανακοινώσεις της γερμανικής κυβέρνησης και του κατασκευαστή ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) ήταν αντικρουόμενες των δηλώσεων από την Αίγυπτο. Σύμφωνα με τους αναλυτές, το αποτέλεσμα αυτής της συμφωνίας αναμένονταν μετά την εγκαθίδρυση μιας νέας λειτουργικής κυβέρνησης.
Τον Αύγουστο του 2013, οι υπουργοί Εξωτερικών της ΕΕ συμφώνησαν σε μια μερική απαγόρευση εξαγωγών όπλων και στρατιωτικού εξοπλισμού, τα οποία είναι ικανά για να χρησιμοποιηθιούν σε μια «καταστολή των διαδηλώσεων». Η Γερμανία πάγωσε όλες τις άδειες εξαγωγής προς το Κάιρο προσωρινά, αλλά αυτό ίσχυε μόνο για τις πραγματικές παραδόσεις και όχι για την ολοκλήρωση του παραγγελθέντος υλικού. Έτσι, και παρά το εμπάργκο, οι εργασίες στην HDW πάνω στα δύο υποβρύχια συνεχίστηκαν κανονικά.
Εν τω μεταξύ, το Ομοσπονδιακό Συμβούλιο Ασφαλείας δεν έχει αντίρρηση για την εξαγωγή των υποβρυχίων στην Αίγυπτο, όπως αυτά «δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο εσωτερικό» (για να καταστείλουν τις δυνάμεις της αντιπολίτευσης). Με την άδεια εξαγωγής «δεν υπάρχει πρόβλημα», δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας Σίγκμαρ Γκάμπριελ.
Νωρίτερα η συμφωνία εξόργισε τον περιφερειακό αντίπαλο της Αιγύπτου, το Ισραήλ, το οποίο αγόρασε εννέα υποβρύχια από την TKMS και θέλει να διατηρήσει τη ναυτική κυριαρχία στην Ανατολική Μεσόγειο.
Στην περίπτωση των νέων υποβρυχίων είναι είτε συμβατικής πρόωσης ντιζελο-ηλεκτρικόνητα (χωρίς σύστημα αναερόβιας πρόωσης), παρόμοια με αυτά που ναυπηγήθηκα πριν από λίγα χρόνια για τη Νότια Αφρική (Type 209 - 1400 SAN).
Τα δύο πρώτα υποβρύχια θα παραδοθούν «από το 2016». Για το κόστος του προγράμματος δεν παρέχονται επισήμως λεπτομέρειες, καθώς επίσης και για το χρονοδιάγραμμα των επιπλέον δύο υποβρυχίων. Σύμφωνα με ορισμένες αναφορές των μέσων ενημέρωσης, η Αίγυπτος ίσως αυξήσει τον αριθμό των παραγγελθέντων υποβρυχίων. Σύμφωνα με ορισμένες πηλροφορίες η σύμβαση για τα δύο πρώτα υποβρύχια είναι ύψους 290 εκατομμυρίων ευρώ, και αυτά θα είναι εξοπλισμένα με υποβρύχια εκτοξευόμενους πυραύλους Boeing UGM-84 Harpoon Block II.
Η ανανέωση του υποβρύχιου συστατικού του Αιγυπτιακού Ναυτικού είναι ήδη στην ημερήσια διάταξη εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες. Οι επιλογές κυμαίνονταν από παροπλισμένα γερμανικά υποβρύχια Type 206Α, μεταχειρισμένα πρώην γιουγκοσλαβικά κλάσης Heroj, νέα κινεζικά ή ρωσικά υποβρύχια. Συγκεκριμένες παραγγελίες δεν ακολούθησαν ποτέ τον σχεδιασμό, λόγω των σφιχτών προϋπολογισμών και θέματα ιεράρχησης προτεραιοτήτων. Έτσι στο παρελθόν, στο τέλος της δεκαετίας του 1990, με τη βοήθεια των ΗΠΑ εκσυγχρονίστηκαν (με δυνατότητα εκτόξευσης πυραύλων UGM-84) τα τέσσερα υποβρύχια κλάσης Romeo που 15 χρόνια νωρίτερα αγοράστηκαν από την Κίνα. Τα υποβρύχια αυτά σήμερα δεν είναι άλλο όλα λειτουργικά. Τώρα με το νέο πρόεδρο Αλ-Σίσι ο αμυντικός προϋπολογισμός έχει λάβει προφανώς μια νέα ώθηση, επιτρέποντας ένα εκτεταμένο εκσυγχρονισμό των ενόπλων δυνάμεων της χώρας.
Το νέο συμβόλαιο για δύο ακόμη U-209 είναι για να επιτευχθεί ο στόχος των τεσσάρων υποβρυχίων. Δύο δεν είναι αρκετά για να υπάρχει μια μόνιμη θαλάσσια περιπολία. Με τέσσερα, το έναν για τη συντήρηση, ένα για την εκπαίδευση, ένα στην θάλασσα και ένα έτοιμο να καταδυθεί.
Νέες κορβέτες και φρεγάτες
Το Κάιρο εξέπληξε πέρυσι τους εμπειρογνώμονες με μια παραγγελία στην γαλλική DCNS για τέσσερις κορβέτες Gowind εκτοπίσματος 2.400 τόνων και συνολικής αξίας 1 διεσκατομμυρίου ευρώ. Ο χρόνος διαπραγμάτευσης διήρκησε μόλι έξι μήνες, με τα γαλλικά ναυπηγεία να έχουν ήδη λάβει προκαταβολή 100 εκατομμυρίων ευρώ. Η Αίγυπτος θα αγοράσει επιπλέον δύο κορβέτες ως επιλογή από την κύρια σύμβαση, οι οποίες θα κατασκευαστούν στη Λοριάν σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα για 500 εκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον, το Αιγυπταικό Ναυτικό είναι κάτοχος μιας γαλλικής φρεγάτας κλάσης Fremm εκτοπίσματος 6.000 τόνων, το συμβόλαιο υπογράφηκε μόλις πριν βδομάδες, η φρεγάτα είναι έτοιμη και θα παραδοθεί ήδη τον Ιούνιο.
Πηγή: www.defencenews.gr/
Το Αιγυπτιακό Ναυτικό θέλει προφανώς να παραγγείλει δύο υποβρύχια στη Γερμανία. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η Αίγυπτος θα αγοράσει επιπλέον δύο κορβέτες ως επιλογή από την κύρια σύμβαση, οι οποίες θα κατασκευαστούν στη Λοριάν σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα για 500 εκατομμύρια ευρώ. Η υπογραφή της νέας σύμβασης αναμένεται πριν από το τέλος του έτους, κατά πάσα πιθανότητα τον Οκτώβριο.
Αν και εκ μέρους της TKMS / HDW δεν υπάρχει ακόμα καμία επίσημη είδηση, στις 11 Φεβρουαρίου όμως, το Ομοσπονδιακό Συμβούλιο Ασφαλείας στο Βερολίνο έχει εγκρίνει την εξαγωγή δύο υποβρυχίων τύπου Type 209 στην Αίγυπτο.
Τα δύο πρώτα υποβρύχια παραγγέλθηκαν το 2011. Μετά την πτώση της κυβέρνησης Μουρσί από τον αρχηγό του στρατού (και τώρα πρόεδρος) αλ-Σίσι, το πρόγραμμα καθυστέρησε και πάλι. Η ηγεσία του Αιγυπτιακού Ναυτικού επιβεβαίωσε τον Αύγουστο του 2012 ότι το Κάιρο ήταν στο στάδιο της προμήθειας δύο υποβρυχίων Type 209, αλλά σχετικά με την προμήθεια οι ανακοινώσεις της γερμανικής κυβέρνησης και του κατασκευαστή ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) ήταν αντικρουόμενες των δηλώσεων από την Αίγυπτο. Σύμφωνα με τους αναλυτές, το αποτέλεσμα αυτής της συμφωνίας αναμένονταν μετά την εγκαθίδρυση μιας νέας λειτουργικής κυβέρνησης.
Τον Αύγουστο του 2013, οι υπουργοί Εξωτερικών της ΕΕ συμφώνησαν σε μια μερική απαγόρευση εξαγωγών όπλων και στρατιωτικού εξοπλισμού, τα οποία είναι ικανά για να χρησιμοποιηθιούν σε μια «καταστολή των διαδηλώσεων». Η Γερμανία πάγωσε όλες τις άδειες εξαγωγής προς το Κάιρο προσωρινά, αλλά αυτό ίσχυε μόνο για τις πραγματικές παραδόσεις και όχι για την ολοκλήρωση του παραγγελθέντος υλικού. Έτσι, και παρά το εμπάργκο, οι εργασίες στην HDW πάνω στα δύο υποβρύχια συνεχίστηκαν κανονικά.
Εν τω μεταξύ, το Ομοσπονδιακό Συμβούλιο Ασφαλείας δεν έχει αντίρρηση για την εξαγωγή των υποβρυχίων στην Αίγυπτο, όπως αυτά «δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο εσωτερικό» (για να καταστείλουν τις δυνάμεις της αντιπολίτευσης). Με την άδεια εξαγωγής «δεν υπάρχει πρόβλημα», δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας Σίγκμαρ Γκάμπριελ.
Νωρίτερα η συμφωνία εξόργισε τον περιφερειακό αντίπαλο της Αιγύπτου, το Ισραήλ, το οποίο αγόρασε εννέα υποβρύχια από την TKMS και θέλει να διατηρήσει τη ναυτική κυριαρχία στην Ανατολική Μεσόγειο.
Στην περίπτωση των νέων υποβρυχίων είναι είτε συμβατικής πρόωσης ντιζελο-ηλεκτρικόνητα (χωρίς σύστημα αναερόβιας πρόωσης), παρόμοια με αυτά που ναυπηγήθηκα πριν από λίγα χρόνια για τη Νότια Αφρική (Type 209 - 1400 SAN).
Τα δύο πρώτα υποβρύχια θα παραδοθούν «από το 2016». Για το κόστος του προγράμματος δεν παρέχονται επισήμως λεπτομέρειες, καθώς επίσης και για το χρονοδιάγραμμα των επιπλέον δύο υποβρυχίων. Σύμφωνα με ορισμένες αναφορές των μέσων ενημέρωσης, η Αίγυπτος ίσως αυξήσει τον αριθμό των παραγγελθέντων υποβρυχίων. Σύμφωνα με ορισμένες πηλροφορίες η σύμβαση για τα δύο πρώτα υποβρύχια είναι ύψους 290 εκατομμυρίων ευρώ, και αυτά θα είναι εξοπλισμένα με υποβρύχια εκτοξευόμενους πυραύλους Boeing UGM-84 Harpoon Block II.
Η ανανέωση του υποβρύχιου συστατικού του Αιγυπτιακού Ναυτικού είναι ήδη στην ημερήσια διάταξη εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες. Οι επιλογές κυμαίνονταν από παροπλισμένα γερμανικά υποβρύχια Type 206Α, μεταχειρισμένα πρώην γιουγκοσλαβικά κλάσης Heroj, νέα κινεζικά ή ρωσικά υποβρύχια. Συγκεκριμένες παραγγελίες δεν ακολούθησαν ποτέ τον σχεδιασμό, λόγω των σφιχτών προϋπολογισμών και θέματα ιεράρχησης προτεραιοτήτων. Έτσι στο παρελθόν, στο τέλος της δεκαετίας του 1990, με τη βοήθεια των ΗΠΑ εκσυγχρονίστηκαν (με δυνατότητα εκτόξευσης πυραύλων UGM-84) τα τέσσερα υποβρύχια κλάσης Romeo που 15 χρόνια νωρίτερα αγοράστηκαν από την Κίνα. Τα υποβρύχια αυτά σήμερα δεν είναι άλλο όλα λειτουργικά. Τώρα με το νέο πρόεδρο Αλ-Σίσι ο αμυντικός προϋπολογισμός έχει λάβει προφανώς μια νέα ώθηση, επιτρέποντας ένα εκτεταμένο εκσυγχρονισμό των ενόπλων δυνάμεων της χώρας.
Το νέο συμβόλαιο για δύο ακόμη U-209 είναι για να επιτευχθεί ο στόχος των τεσσάρων υποβρυχίων. Δύο δεν είναι αρκετά για να υπάρχει μια μόνιμη θαλάσσια περιπολία. Με τέσσερα, το έναν για τη συντήρηση, ένα για την εκπαίδευση, ένα στην θάλασσα και ένα έτοιμο να καταδυθεί.
Νέες κορβέτες και φρεγάτες
Το Κάιρο εξέπληξε πέρυσι τους εμπειρογνώμονες με μια παραγγελία στην γαλλική DCNS για τέσσερις κορβέτες Gowind εκτοπίσματος 2.400 τόνων και συνολικής αξίας 1 διεσκατομμυρίου ευρώ. Ο χρόνος διαπραγμάτευσης διήρκησε μόλι έξι μήνες, με τα γαλλικά ναυπηγεία να έχουν ήδη λάβει προκαταβολή 100 εκατομμυρίων ευρώ. Η Αίγυπτος θα αγοράσει επιπλέον δύο κορβέτες ως επιλογή από την κύρια σύμβαση, οι οποίες θα κατασκευαστούν στη Λοριάν σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα για 500 εκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον, το Αιγυπταικό Ναυτικό είναι κάτοχος μιας γαλλικής φρεγάτας κλάσης Fremm εκτοπίσματος 6.000 τόνων, το συμβόλαιο υπογράφηκε μόλις πριν βδομάδες, η φρεγάτα είναι έτοιμη και θα παραδοθεί ήδη τον Ιούνιο.
Πηγή: www.defencenews.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου