Οι εννέα (9) φρεγάτες γενικής χρήσης κλάσης Έλλη του Πολεμικού Ναυτικού προέρχονται από το Βασιλικό Ολλανδικό Ναυτικό (Koninklijke Marine) Kortenaer κατηγορίας και οι οποίες είναι επίσης γνωστές ως S-class φρεγάτες.
Το όνομα "Standard" προήλθε από την ιδέα να επιδιώξουν τυποποίηση στο στόλο του ΝΑΤΟ.
Δέκα πλοία κατασκευάστηκαν από το πρώην βασιλικό Schelde ναυπηγείο (τώρα Damen Schelde ναυπήγησης πολεμικών πλοίων) και δύο από την πρώην Wilton-Fijenoord (που έχει αποκτηθεί από την Damen επισκευής πλοίων) μεταξύ 1978 και 1983.
Συνολικά δώδεκα S-φρεγάτες κατασκευάστηκαν, δύο για την Ελλάδα (φρεγάτες Νο6 και Ν.7 κατά τη διάρκεια της κατασκευής πωλήθηκαν στην Ελλάδα) και δέκα για τις Κάτω Χώρες. Αργότερα από τα δέκα ολλανδικά πλοία, τα οκτώ πωλήθηκαν στην Ελλάδα και δύο στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Η Ελλάδα υπέγραψε σύμβαση με την Ολλανδία το Σεπτέμβριο του 1980 για την αγορά μιας φρεγάτας Kortenaer που ήταν υπό κατασκευή για το Βασιλικό Ολλανδικό Ναυτικό.
Η επιλογή για μια δεύτερη φρεγάτα της κατηγορίας ενεργοποιήθηκε τον Ιούνιο του 1981. Αυτές ήταν φρεγάτες Έλλη και τη Λήμνος, τα πιο σύγχρονα πολεμικά πλοία του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού εκείνη τη στιγμή.
Τα πλοία αυτά ήταν μια πολύτιμη προσθήκη στη δύναμη του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού λόγω των προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων και του οπλισμού τους. Στις 22 Νοεμβρίου, 1992, μια δεύτερη σύμβαση υπεγράφη με την Ολλανδία για την απόκτηση των τριών φρεγατών που ήταν σε υπηρεσία με το Βασιλικό Ολλανδικό Ναυτικό. Οι φρεγάτες Αιγαίον, Αδρίας και Ναυαρίνο αποκτήθηκαν και εισήλθαν σε υπηρεσία στο Πολεμικό Ναυτικό την περίοδο 1993-1995 (διαβάστε σχετικό πίνακα για τις ακριβείς ημέρες). Η Φ/Γ Κουντουριώτης αποκτήθηκε το 1997, ενώ τα τελευταία τέσσερα πλοία Μπουμπουλίνα, ο Κανάρης, ο Νικηφόρος Φωκάς και ο Θεμιστοκλής παρελήφθησαν από το Πολεμικό Ναυτικό την περίοδο 2001-2003.
Γενικά χαρακτηριστικά: εκτόπισμα 3,800tons σε πλήρες φορτίο, μήκος 130.5m, πλάτος 14.6m, μέγιστη ταχύτητα 30 κόμβων 4,700nm με την ταχύτητα των 16 κόμβων. Το πλήρωμα είναι περίπου 180, ενώ η συνολική χωρητικότητα είναι 200 επιβάτες. Η προωστήριος δύναμη αποτελείται από 4 αεριοστρόβιλους σε συνδυασμό COGOG και παίρνει λιγότερο από ένα λεπτό για να εκκινήσουν και περίπου δύο λεπτά για να αποδώσουν στο πλοίο μέγιστη ταχύτητα.
Υποστηρίζουν και φιλοξενούν σε υπόστεγο ένα μέσο ναυτικό ελικόπτερο .
Το 1992, η Ολλανδία προσέφερε δύο φρεγάτες L-class για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, αλλά η πρόταση απορρίφθηκε λόγω του υψηλού κόστους της πώλησης, σύμφωνα με την ελληνική πλευρά. Το 2005 τα δύο πλοία πωλήθηκαν στη Χιλή.
Το σύνολο του άρθρου του navalanalyses.blogspot.gr είναι σε Αγγλική γλώσσα.
To παραπάνω απόσπασμα μεταφράστηκε από 'Το Καρέ'. Μπορείτε να δείτε όλο το αφιέρωμα με πολλές πληροφορίες και πλούσιο φωτογραφικό υλικό πατώντας εδώ.
Πηγή: navalanalyses.blogspot.gr/
Το όνομα "Standard" προήλθε από την ιδέα να επιδιώξουν τυποποίηση στο στόλο του ΝΑΤΟ.
Δέκα πλοία κατασκευάστηκαν από το πρώην βασιλικό Schelde ναυπηγείο (τώρα Damen Schelde ναυπήγησης πολεμικών πλοίων) και δύο από την πρώην Wilton-Fijenoord (που έχει αποκτηθεί από την Damen επισκευής πλοίων) μεταξύ 1978 και 1983.
Το ιρανικό ναυτικό παρήγγειλε οκτώ τροποποιημένα πλοία από το Royal Schelde αλλά η σύμβαση ακυρώθηκε μετά την ιρανική επανάσταση. Μαζί με την κατηγορία Jacob van Heemeskerck (επίσης γνωστή ως L-class), μια παραλλαγή AAW των φρεγατών, ήταν το μεγαλύτερο έργο της ναυπήγησης πολεμικών πλοίων του 20ου αιώνα της Ολλανδίας. Οι εν λόγω φρεγάτες ήταν τότε ακρογωνιαίος λίθος του Βασιλικού Ολλανδικού Ναυτικού, σήμερα είναι ακρογωνιαίος λίθος της ναυτικής δύναμης της Ελλάδας.
Η Ελλάδα υπέγραψε σύμβαση με την Ολλανδία το Σεπτέμβριο του 1980 για την αγορά μιας φρεγάτας Kortenaer που ήταν υπό κατασκευή για το Βασιλικό Ολλανδικό Ναυτικό.
Η επιλογή για μια δεύτερη φρεγάτα της κατηγορίας ενεργοποιήθηκε τον Ιούνιο του 1981. Αυτές ήταν φρεγάτες Έλλη και τη Λήμνος, τα πιο σύγχρονα πολεμικά πλοία του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού εκείνη τη στιγμή.
Τα πλοία αυτά ήταν μια πολύτιμη προσθήκη στη δύναμη του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού λόγω των προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων και του οπλισμού τους. Στις 22 Νοεμβρίου, 1992, μια δεύτερη σύμβαση υπεγράφη με την Ολλανδία για την απόκτηση των τριών φρεγατών που ήταν σε υπηρεσία με το Βασιλικό Ολλανδικό Ναυτικό. Οι φρεγάτες Αιγαίον, Αδρίας και Ναυαρίνο αποκτήθηκαν και εισήλθαν σε υπηρεσία στο Πολεμικό Ναυτικό την περίοδο 1993-1995 (διαβάστε σχετικό πίνακα για τις ακριβείς ημέρες). Η Φ/Γ Κουντουριώτης αποκτήθηκε το 1997, ενώ τα τελευταία τέσσερα πλοία Μπουμπουλίνα, ο Κανάρης, ο Νικηφόρος Φωκάς και ο Θεμιστοκλής παρελήφθησαν από το Πολεμικό Ναυτικό την περίοδο 2001-2003.
Γενικά χαρακτηριστικά: εκτόπισμα 3,800tons σε πλήρες φορτίο, μήκος 130.5m, πλάτος 14.6m, μέγιστη ταχύτητα 30 κόμβων 4,700nm με την ταχύτητα των 16 κόμβων. Το πλήρωμα είναι περίπου 180, ενώ η συνολική χωρητικότητα είναι 200 επιβάτες. Η προωστήριος δύναμη αποτελείται από 4 αεριοστρόβιλους σε συνδυασμό COGOG και παίρνει λιγότερο από ένα λεπτό για να εκκινήσουν και περίπου δύο λεπτά για να αποδώσουν στο πλοίο μέγιστη ταχύτητα.
Υποστηρίζουν και φιλοξενούν σε υπόστεγο ένα μέσο ναυτικό ελικόπτερο .
Το 1992, η Ολλανδία προσέφερε δύο φρεγάτες L-class για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, αλλά η πρόταση απορρίφθηκε λόγω του υψηλού κόστους της πώλησης, σύμφωνα με την ελληνική πλευρά. Το 2005 τα δύο πλοία πωλήθηκαν στη Χιλή.
Το σύνολο του άρθρου του navalanalyses.blogspot.gr είναι σε Αγγλική γλώσσα.
To παραπάνω απόσπασμα μεταφράστηκε από 'Το Καρέ'. Μπορείτε να δείτε όλο το αφιέρωμα με πολλές πληροφορίες και πλούσιο φωτογραφικό υλικό πατώντας εδώ.
Πηγή: navalanalyses.blogspot.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου