Το Υπουργείο Άμυνας της Γαλλίας, όπως εμφανίζει ένα σημαντικό χρηματοδοτικό κενό για τα εξοπλιστικά προγράμματά του, επινόησε μια ασυνήθιστη λύση.
Για να συνεχίσει τα μεγάλα προγράμματα και όπως αυτάν είχαν αρχικώς προβλεφθεί, λείπουν στον τρέχοντα προϋπολογισμό λίγο περισσότερο από 2 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ το Υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να ατισταθμίσει αυτό το κενό μόνο εν μέρει από έναν συμπληρωματικό προϋπολογισμό.
Από αυτό το κενό επηρεάζεται επίσης το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό, και συγκεκριμένα το πρόγραμμα ναυπήγησης της φρεγάτας πολλαπλών καθηκόντων FREMM.
Ο επικεφαλής των ενόπλων δυνάμεων της χώραςστρατηγός Πιέρ ντε Βιλιέρς δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι το θέμα της ενδιάμεσης χρηματοδότησης θα εξεταστεί από ιδιώτες χορηγούς. Αυτό υποδηλώνει ότι επίσημα η φρεγάτα (-ες) θα αγοραστούν από κάποιον άλλο ιδιωτικό φορέα, και στη συνέχεια με μια συμφωνία μίσθωσης θα μεταβιβαστούν στο Πολεμικό Ναυτικό. Οι καταληκτικές αποφάσεις δεν έχουν ακόμη ληφθεί. Επίσης, ασαφές παραμένει αν η συλλογιστική έχει ως στόχο μόνο το τρέχον οικονομικό έτος και έτσι επηρεάζεται από την διαδικασία πιθανώς μόνο ένα πλοίο, ή θα μπορούσε να καλύψει ένα διάστημα πολλών ετών για άλλα πλοία. Νέες δεν είναι τέτιου είδους σκέψεις στη Γαλλία, αλλά και αλλού.
Τα τρέχοντα σχέδια του Ναυτικού προβλέπουν την προμήθεια από συνολικά έντεκα νέες φρεγάτες. Οι πρώτες έξι FREMM θα κατασκευαστούν σε μια βελτιστοποιημένη διαμόρφωση για ανθυποβρυχιακό πόλεμο.
Τις πρώτες έξι φραγέτες θα ακολουθήσουν δύο FREMM βελτιστοποιημένες για αεράμυνα, η παραλλαγή Freda. Για τις τρεις τελευταίες που είναι να παραδοθούν μετά το 2020 συζητούνται αλλαγές στο σχεδιασμό. Θα μπορούσαν να είναι σημαντικά μικρότερερς και ελαφρύτερες από την αρχική έκδοση FREMM, ίσως συγκρίσιμες με την κλάση La Fayette. Οι αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν το 2016.
Γαλλικά δημοσιεύματα αναφέρονται εδώ και αρκετούς μήνες στο ενδιαφέρον της Αιγύπτου για την φρεγάτα FREMM. Υποτίθεται ότι το Αιγυπτιακό Ναυτικό θα παραλάβει μία φρεγάτα που κατασκευάστηκε για το Γαλλικό Ναυτικό. Αντιθέτως, μπορούμε να υποθέσουμε ότι ο σχεδιασμός του Γαλλικού Ναυτικού δεν είναι αβάσιμος, αλλά από την άλλη πλευρά θα μπορούσε να είναι ένας τρόπος για να κλείσει το τρέχον χρηματοδοτικό κενό.
FREMM
FREMM - το αρκτικόλεξο του προγράμματος Fregates Européennes MultiMissions, δηλαδή «Ευρωπαϊκές Φρεγάτες Πολλαπλών Χρήσεων». Το πρόγραμμα ανάπτυξης και ναυπήγησης δεκάδων νέων φρεγατών είναι το πιο φιλόδοξο και καινοτόμο ευρωπαϊκό σχέδιο στην Ευρώπη μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Τα 142 μέτρων μήκους και 20 μέτρων πλάτους γαλλικά πλοία που ναυπηγούνται στην Βρέστη, προσφέρουν τις χαμηλότερες δυνατές υπογραφές. Για να μην εντοπίζονται από ραντάρ έχουν μεγάλες επίπεδες επιφάνειες και αιχμηρές γωνίες. Τα πάντα, που δεν είναι απαραίτητα στο κατάστρωμα, έχουν εγκατασταθεί μέσα στο κύτος ή είναι κρυμμένα κάτω από καταπακτές. Για να αποφευχθεί η ανίχνευση με υπέρυθρο, οι εξαγωγές για τα καυσαέρια των αεριοστροβίλων είναι συναρμολογημένες στην πρύμνη κάτω από το νερό. Δεδομένου ότι κατασκευάζονται από σύνθετα υλικά, παρέχουν εξαιρετικά χαμηλό μαγνητισμό. Η εφαρμογή αυτών των νέων υλικών και η συναφή μέθοδος κατασκευής αποτελούν τους ακρογωνιαίους λίθους της τεχνολογίας stealth.
Η καινοτόμος τεχνολογία προσφέρει ένα απαράμιλλο επίπεδο διαλειτουργικότητας και διαθεσιμότητας. Μια ευέλικτη σχεδίαση, που είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των πολλών ναυτικών καθηκόντων του ανθυποβρυχιακού αγώνα, του αντιεροπορικού αγώνα - και βέβαια με την φονική ακρίβεια της εξουδετέρωσης ενός στόχου στο έδαφος, σε απόσταση εκατοντάδων χιλιομέτρων. Το βαριά οπλισμένο πλοίο, φέρει υπερσύγχρονα οπλικά συστήματα και προηγμένο εξοπλισμό, όπως ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών Heracles, ναυτικούς πυραύλους κρουζ Exocet MM 40 και Aster, τορπίλες MU90.
Η φρεγάτα FREMM βελτιώνει την αποδοτικότητα των στρατιωτικών επιχειρήσεων, παρέχοντας εξοπλισμό και συστήματα σχεδιασμένα για όλες τις αποστολές, διασφαλίζει την διαθεσιμότητα του στόλου με σύντομα διαστήματα επισκευών, διασφαλίζει την επιβιωσιμότητα των άλλων πλοίων παρέχοντας ασφάλεια με την συγκεντρωμένη δύναμη πυρός, αναλαμβάνει στοχευμένες επιθέσεις μεγάλου βεληνεκούς, συμμετέχει σε παράκτιες αποστολές, βελτιώνει την επιτήρηση των θαλάσσιων συνόρων, αναλαμβάνει αποστολές ανθωπιστικής ανακούφισης. Το μεγαλύτερο ναυπηγικό έργο της Ευρώπης προσφέρει 3 εκατομμύρια ώρες εργασίας κάθε χρόνο, πάνω από 50 εκατομμύρια ώρες έως το 2022.
Τεχνικά χαρακτηριστικά της FREMM:
• Συνολικό μήκος: 142 μέτρα
• Πλάτος: 20 μέτρα
• Μετατόπιση: 6000 τόνοι <
• Μέγιστη ταχύτητα: 27 κόμβοι
• Πλήρωμα: 108 άτομα (συμπεριλαμβανομένων των υπηρετών του ελικοπτέρου)
• Χωρητικότητα: 145 άνδρες και γυναίκες
• Αυτονομία: 6000 ναυτικά μίλια, 15 κόμβοι
Πηγή: www.defencenews.gr/
Για να συνεχίσει τα μεγάλα προγράμματα και όπως αυτάν είχαν αρχικώς προβλεφθεί, λείπουν στον τρέχοντα προϋπολογισμό λίγο περισσότερο από 2 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ το Υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να ατισταθμίσει αυτό το κενό μόνο εν μέρει από έναν συμπληρωματικό προϋπολογισμό.
Από αυτό το κενό επηρεάζεται επίσης το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό, και συγκεκριμένα το πρόγραμμα ναυπήγησης της φρεγάτας πολλαπλών καθηκόντων FREMM.
Ο επικεφαλής των ενόπλων δυνάμεων της χώραςστρατηγός Πιέρ ντε Βιλιέρς δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι το θέμα της ενδιάμεσης χρηματοδότησης θα εξεταστεί από ιδιώτες χορηγούς. Αυτό υποδηλώνει ότι επίσημα η φρεγάτα (-ες) θα αγοραστούν από κάποιον άλλο ιδιωτικό φορέα, και στη συνέχεια με μια συμφωνία μίσθωσης θα μεταβιβαστούν στο Πολεμικό Ναυτικό. Οι καταληκτικές αποφάσεις δεν έχουν ακόμη ληφθεί. Επίσης, ασαφές παραμένει αν η συλλογιστική έχει ως στόχο μόνο το τρέχον οικονομικό έτος και έτσι επηρεάζεται από την διαδικασία πιθανώς μόνο ένα πλοίο, ή θα μπορούσε να καλύψει ένα διάστημα πολλών ετών για άλλα πλοία. Νέες δεν είναι τέτιου είδους σκέψεις στη Γαλλία, αλλά και αλλού.
Τα τρέχοντα σχέδια του Ναυτικού προβλέπουν την προμήθεια από συνολικά έντεκα νέες φρεγάτες. Οι πρώτες έξι FREMM θα κατασκευαστούν σε μια βελτιστοποιημένη διαμόρφωση για ανθυποβρυχιακό πόλεμο.
Τις πρώτες έξι φραγέτες θα ακολουθήσουν δύο FREMM βελτιστοποιημένες για αεράμυνα, η παραλλαγή Freda. Για τις τρεις τελευταίες που είναι να παραδοθούν μετά το 2020 συζητούνται αλλαγές στο σχεδιασμό. Θα μπορούσαν να είναι σημαντικά μικρότερερς και ελαφρύτερες από την αρχική έκδοση FREMM, ίσως συγκρίσιμες με την κλάση La Fayette. Οι αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν το 2016.
Γαλλικά δημοσιεύματα αναφέρονται εδώ και αρκετούς μήνες στο ενδιαφέρον της Αιγύπτου για την φρεγάτα FREMM. Υποτίθεται ότι το Αιγυπτιακό Ναυτικό θα παραλάβει μία φρεγάτα που κατασκευάστηκε για το Γαλλικό Ναυτικό. Αντιθέτως, μπορούμε να υποθέσουμε ότι ο σχεδιασμός του Γαλλικού Ναυτικού δεν είναι αβάσιμος, αλλά από την άλλη πλευρά θα μπορούσε να είναι ένας τρόπος για να κλείσει το τρέχον χρηματοδοτικό κενό.
FREMM
FREMM - το αρκτικόλεξο του προγράμματος Fregates Européennes MultiMissions, δηλαδή «Ευρωπαϊκές Φρεγάτες Πολλαπλών Χρήσεων». Το πρόγραμμα ανάπτυξης και ναυπήγησης δεκάδων νέων φρεγατών είναι το πιο φιλόδοξο και καινοτόμο ευρωπαϊκό σχέδιο στην Ευρώπη μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Τα 142 μέτρων μήκους και 20 μέτρων πλάτους γαλλικά πλοία που ναυπηγούνται στην Βρέστη, προσφέρουν τις χαμηλότερες δυνατές υπογραφές. Για να μην εντοπίζονται από ραντάρ έχουν μεγάλες επίπεδες επιφάνειες και αιχμηρές γωνίες. Τα πάντα, που δεν είναι απαραίτητα στο κατάστρωμα, έχουν εγκατασταθεί μέσα στο κύτος ή είναι κρυμμένα κάτω από καταπακτές. Για να αποφευχθεί η ανίχνευση με υπέρυθρο, οι εξαγωγές για τα καυσαέρια των αεριοστροβίλων είναι συναρμολογημένες στην πρύμνη κάτω από το νερό. Δεδομένου ότι κατασκευάζονται από σύνθετα υλικά, παρέχουν εξαιρετικά χαμηλό μαγνητισμό. Η εφαρμογή αυτών των νέων υλικών και η συναφή μέθοδος κατασκευής αποτελούν τους ακρογωνιαίους λίθους της τεχνολογίας stealth.
Η καινοτόμος τεχνολογία προσφέρει ένα απαράμιλλο επίπεδο διαλειτουργικότητας και διαθεσιμότητας. Μια ευέλικτη σχεδίαση, που είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των πολλών ναυτικών καθηκόντων του ανθυποβρυχιακού αγώνα, του αντιεροπορικού αγώνα - και βέβαια με την φονική ακρίβεια της εξουδετέρωσης ενός στόχου στο έδαφος, σε απόσταση εκατοντάδων χιλιομέτρων. Το βαριά οπλισμένο πλοίο, φέρει υπερσύγχρονα οπλικά συστήματα και προηγμένο εξοπλισμό, όπως ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών Heracles, ναυτικούς πυραύλους κρουζ Exocet MM 40 και Aster, τορπίλες MU90.
Η φρεγάτα FREMM βελτιώνει την αποδοτικότητα των στρατιωτικών επιχειρήσεων, παρέχοντας εξοπλισμό και συστήματα σχεδιασμένα για όλες τις αποστολές, διασφαλίζει την διαθεσιμότητα του στόλου με σύντομα διαστήματα επισκευών, διασφαλίζει την επιβιωσιμότητα των άλλων πλοίων παρέχοντας ασφάλεια με την συγκεντρωμένη δύναμη πυρός, αναλαμβάνει στοχευμένες επιθέσεις μεγάλου βεληνεκούς, συμμετέχει σε παράκτιες αποστολές, βελτιώνει την επιτήρηση των θαλάσσιων συνόρων, αναλαμβάνει αποστολές ανθωπιστικής ανακούφισης. Το μεγαλύτερο ναυπηγικό έργο της Ευρώπης προσφέρει 3 εκατομμύρια ώρες εργασίας κάθε χρόνο, πάνω από 50 εκατομμύρια ώρες έως το 2022.
Τεχνικά χαρακτηριστικά της FREMM:
• Συνολικό μήκος: 142 μέτρα
• Πλάτος: 20 μέτρα
• Μετατόπιση: 6000 τόνοι <
• Μέγιστη ταχύτητα: 27 κόμβοι
• Πλήρωμα: 108 άτομα (συμπεριλαμβανομένων των υπηρετών του ελικοπτέρου)
• Χωρητικότητα: 145 άνδρες και γυναίκες
• Αυτονομία: 6000 ναυτικά μίλια, 15 κόμβοι
Πηγή: www.defencenews.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου