Η πώληση μιας φρεγάτας πολλαπλών αποστολών στην Αίγυπτο αντανακλά το δυναμισμό της γαλλικής ναυπηγικής βιομηχανίας, με τη ναυπηγική εταιρεία DCNS στο προσκήνιο.
Το Rafale έχει επισκιάσει κάπως το άλλο μεγάλο συμβόλαιο με την Αίγυπτο, την πώληση της φρεγάτας κλάσης FREMM. Είναι ένα ξεχωριστό κομμάτι το οποίο πολλαπλασιάζει τις εξαγωγικές πωλήσεις. Αυτές αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο του κύκλου εργασιών της εταιρείας, κατά μέσο όρο € 1.000 εκατομμύρια ετησίως.
Την προηγούμενη βδομάδα υπογράφηκε στο Κάιρο από τον διευθύνοντα σύμβουλο της DCNS Hervé Guillou η σύμβαση που αφορά τη φρεγάτα Normandie (6.000 τόνους εκτόπισμα), η οποία έπρεπε να παραδοθεί τον Ιανουάριο στο Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό. Η φρεγάτα έχει ολοκληρώσει με επιτυχία όλες τις δοκιμές της. Η φρεγάτα είναι τώρα στο στάδιο της προετοιμασίας για την υπηρεσία με το Αιγυπτιακό Πολεμικό Ναυτικό, ορισμένες εγκαταστάσεις και κάποιος εξοπλισμός πρέπει να τροποποιηθούν και να προσαρμοστούν στο πρότυπο του νέου ιδιοκτήτη. Η κατάρτιση του πρώτου πληρώματος από την Αίγυτο έχει ήδη ξεκινήσει. Η μεταβίβαση του πλοίου προγραμματίζεται για τον Ιούνιο, όπου αναμένεται να αποπλεύσει για την Αίγυπτο, προκειμένου να συμμετάσχει στους εορτασμούς για τα εγκαίνια της διεύρυνσης της Διώρυγας του Σουέζ στις 5 Αυγούστου.
Το ποσό της σύμβασης είναι «κοντά στο ένα δισεκατομμύριο», αναφέρεται στους κύκλους της γαλλικής αμυντικής βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένης της κατάρτισης των πληρωμάτων, ανταλλακτικά και συντήρηση, αλλά χωρίς τα βλήματα Exocet και Aster15 που παρέχονται από την εταιρεία MBDA.
Στην Αίγυπτο, η DCNS κατάφερε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να κερδίσει δύο προσφορές. Η εταιρεία ολοκλήρωσε μια συμφωνία τον περασμένο Ιούλιο για τέσσερις κορβέτες Gowind (συν δύο ως επιλογή). Πρόκειται για μικρότερα πλοία (2.000 τόνους εκτόπισμα) εκ των οποίων τα τρία θα κατασκευαστούν σε ναυπηγικές εγκαταστάσεις στην Αλεξάνδρεια.
Η DCNS είχε ήδη πουλήσει μια φρεγάτα κλάσης FREMM στο Μαρόκο, στις αρχές του 2004. Ο Καναδάς, αλλά και η Σαουδική Αραβία, η Βραζιλία και ακόμη και η Ελλάδα συνεχίζουν να ενδιαφέρονται για αυτά τα σκάφη που μόλις έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν με το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό.
Οι πωλήσεις των πολεμικών πλοίων είναι μικρότερης δημοσιότητας από εκείνες των μαχητικών αεροσκαφών, με την εξαίρεση των ελικοπτεροφόρων Mistral για τη Ρωσία, που κατασκευάζονται από την DCNS. Αλλά είναι συχνά πολύ σημαντικές συμβάσεις, όπως με τη Βραζιλία το 2008 στο ποσό των 7 δις ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει την παράδοση τεσσάρων υποβρυχίων Scorpene, τεχνική βοήθεια για την ναυπήγηση ενός πυρηνοκίνητου υποβρυχίου και την κατασκευή μιας ναυτικής βάσης και ενός ναυπηγείου δυτικά του Ρίο. Άλλες πρόσφατες συμβάσεις έχουν συναφθεί με την Ινδία (υποβρύχια), Σιγκαπούρη (φρεγάτες) και τη Μαλαισία (υποβρύχια).
Η DCNS ανταγωνίζεται στην Σαουδική Αραβία μια προσφορά για 35 περιπολικά σκάφη, με φιλοδοξίες για το «συμβόλαιο του αιώνα» - την προμήθεια ενός στόλου δώδεκα ωκεάνιων υποβρυχίων για την Αυστραλία, μια συμβατική εκδοχή του πυρηνοκίνητου Barracuda για το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό. Το γαλλικό ναυπηγείο προσφέρει τα υποβρύχια Scorpene στην Πολωνία, προσφέροντας ακόμη και να τα οπλίσει με ναυτικούς πυραύλους κρουζ. Αυτά τα όπλα με δυνατότητες στρατηγικού πλήγματος σε αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα απόσταση, δεν θα εγκατασταθούν στη φρεγάτα που θα παραδοθεί στην Αίγυπτο.
FREMM: «Γαλλική Ναυτική Επανάσταση»
Τα 142 μέτρων μήκους και 20 μέτρων πλάτους γαλλικά πλοία που ναυπηγούνται στην Βρέστη, προσφέρουν τις χαμηλότερες δυνατές υπογραφές. Για να μην εντοπίζονται από ραντάρ έχουν μεγάλες επίπεδες επιφάνειες και αιχμηρές γωνίες. Τα πάντα, που δεν είναι απαραίτητα στο κατάστρωμα, έχουν εγκατασταθεί μέσα στο κύτος ή είναι κρυμμένα κάτω από καταπακτές. Για να αποφευχθεί η ανίχνευση με υπέρυθρο, οι εξαγωγές για τα καυσαέρια των αεριοστροβίλων είναι συναρμολογημένες στην πρύμνη κάτω από το νερό. Δεδομένου ότι κατασκευάζονται από σύνθετα υλικά, παρέχουν εξαιρετικά χαμηλό μαγνητισμό. Η εφαρμογή αυτών των νέων υλικών και η συναφή μέθοδος κατασκευής αποτελούν τους ακρογωνιαίους λίθους της τεχνολογίας stealth.
Η καινοτόμος τεχνολογία, προσφέρει ένα απαράμιλλο επίπεδο διαλειτουργικότητας και διαθεσιμότητας. Μια ευέλικτη σχεδίαση, που είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των πολλών ναυτικών καθηκόντων του ανθυποβρυχιακού αγώνα, του αντιεροπορικού αγώνα - και βέβαια με την φονική ακρίβεια της εξουδετέρωσης ενός στόχου στο έδαφος, σε απόσταση εκατοντάδων χιλιομέτρων. Το βαριά οπλισμένο πλοίο, φέρει υπερσύγχρονα οπλικά συστήματα και προηγμένο εξοπλισμό, όπως ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών Heracles, ναυτικούς πυραύλους κρουζ Exocet MM 40 και Aster, τορπίλες MU90.
Η πολυλειτουργική φρεγάτα FREMM βελτιώνει την αποδοτικότητα των στρατιωτικών επιχειρήσεων, παρέχοντας εξοπλισμό και συστήματα σχεδιασμένα για όλες τις αποστολές, διασφαλίζει την διαθεσιμότητα του στόλου με σύντομα διαστήματα επισκευών, διασφαλίζει την επιβιωσιμότητα των άλλων πλοίων παρέχοντας ασφάλεια με την συγκεντρωμένη δύναμη πυρός, αναλαμβάνει στοχευμένες επιθέσεις μεγάλου βεληνεκούς, συμμετέχει σε παράκτιες αποστολές, βελτιώνει την επιτήρηση των θαλάσσιων συνόρων, αναλαμβάνει αποστολές ανθωπιστικής ανακούφισης. Το μεγαλύτερο ναυπηγικό έργο της Ευρώπης προσφέρει 3 εκατομμύρια ώρες εργασίας κάθε χρόνο, πάνω από 50 εκατομμύρια ώρες έως το 2022.
Τεχνικά χαρακτηριστικά της FREMM:
• Συνολικό μήκος: 142 μέτρα
• Πλάτος: 20 μέτρα
• Μετατόπιση: 6000 τόνοι <
• Μέγιστη ταχύτητα: 27 κόμβοι
• Πλήρωμα: 108 άτομα (συμπεριλαμβανομένων των υπηρετών του ελικοπτέρου)
• Χωρητικότητα: 145 άνδρες και γυναίκες
• Αυτονομία: 6000 ναυτικά μίλια, 15 κόμβοι
Πηγή: www.defencenews.gr/
Το Rafale έχει επισκιάσει κάπως το άλλο μεγάλο συμβόλαιο με την Αίγυπτο, την πώληση της φρεγάτας κλάσης FREMM. Είναι ένα ξεχωριστό κομμάτι το οποίο πολλαπλασιάζει τις εξαγωγικές πωλήσεις. Αυτές αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο του κύκλου εργασιών της εταιρείας, κατά μέσο όρο € 1.000 εκατομμύρια ετησίως.
Την προηγούμενη βδομάδα υπογράφηκε στο Κάιρο από τον διευθύνοντα σύμβουλο της DCNS Hervé Guillou η σύμβαση που αφορά τη φρεγάτα Normandie (6.000 τόνους εκτόπισμα), η οποία έπρεπε να παραδοθεί τον Ιανουάριο στο Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό. Η φρεγάτα έχει ολοκληρώσει με επιτυχία όλες τις δοκιμές της. Η φρεγάτα είναι τώρα στο στάδιο της προετοιμασίας για την υπηρεσία με το Αιγυπτιακό Πολεμικό Ναυτικό, ορισμένες εγκαταστάσεις και κάποιος εξοπλισμός πρέπει να τροποποιηθούν και να προσαρμοστούν στο πρότυπο του νέου ιδιοκτήτη. Η κατάρτιση του πρώτου πληρώματος από την Αίγυτο έχει ήδη ξεκινήσει. Η μεταβίβαση του πλοίου προγραμματίζεται για τον Ιούνιο, όπου αναμένεται να αποπλεύσει για την Αίγυπτο, προκειμένου να συμμετάσχει στους εορτασμούς για τα εγκαίνια της διεύρυνσης της Διώρυγας του Σουέζ στις 5 Αυγούστου.
Το ποσό της σύμβασης είναι «κοντά στο ένα δισεκατομμύριο», αναφέρεται στους κύκλους της γαλλικής αμυντικής βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένης της κατάρτισης των πληρωμάτων, ανταλλακτικά και συντήρηση, αλλά χωρίς τα βλήματα Exocet και Aster15 που παρέχονται από την εταιρεία MBDA.
Στην Αίγυπτο, η DCNS κατάφερε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να κερδίσει δύο προσφορές. Η εταιρεία ολοκλήρωσε μια συμφωνία τον περασμένο Ιούλιο για τέσσερις κορβέτες Gowind (συν δύο ως επιλογή). Πρόκειται για μικρότερα πλοία (2.000 τόνους εκτόπισμα) εκ των οποίων τα τρία θα κατασκευαστούν σε ναυπηγικές εγκαταστάσεις στην Αλεξάνδρεια.
Η DCNS είχε ήδη πουλήσει μια φρεγάτα κλάσης FREMM στο Μαρόκο, στις αρχές του 2004. Ο Καναδάς, αλλά και η Σαουδική Αραβία, η Βραζιλία και ακόμη και η Ελλάδα συνεχίζουν να ενδιαφέρονται για αυτά τα σκάφη που μόλις έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν με το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό.
Οι πωλήσεις των πολεμικών πλοίων είναι μικρότερης δημοσιότητας από εκείνες των μαχητικών αεροσκαφών, με την εξαίρεση των ελικοπτεροφόρων Mistral για τη Ρωσία, που κατασκευάζονται από την DCNS. Αλλά είναι συχνά πολύ σημαντικές συμβάσεις, όπως με τη Βραζιλία το 2008 στο ποσό των 7 δις ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει την παράδοση τεσσάρων υποβρυχίων Scorpene, τεχνική βοήθεια για την ναυπήγηση ενός πυρηνοκίνητου υποβρυχίου και την κατασκευή μιας ναυτικής βάσης και ενός ναυπηγείου δυτικά του Ρίο. Άλλες πρόσφατες συμβάσεις έχουν συναφθεί με την Ινδία (υποβρύχια), Σιγκαπούρη (φρεγάτες) και τη Μαλαισία (υποβρύχια).
Η DCNS ανταγωνίζεται στην Σαουδική Αραβία μια προσφορά για 35 περιπολικά σκάφη, με φιλοδοξίες για το «συμβόλαιο του αιώνα» - την προμήθεια ενός στόλου δώδεκα ωκεάνιων υποβρυχίων για την Αυστραλία, μια συμβατική εκδοχή του πυρηνοκίνητου Barracuda για το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό. Το γαλλικό ναυπηγείο προσφέρει τα υποβρύχια Scorpene στην Πολωνία, προσφέροντας ακόμη και να τα οπλίσει με ναυτικούς πυραύλους κρουζ. Αυτά τα όπλα με δυνατότητες στρατηγικού πλήγματος σε αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα απόσταση, δεν θα εγκατασταθούν στη φρεγάτα που θα παραδοθεί στην Αίγυπτο.
FREMM: «Γαλλική Ναυτική Επανάσταση»
Τα 142 μέτρων μήκους και 20 μέτρων πλάτους γαλλικά πλοία που ναυπηγούνται στην Βρέστη, προσφέρουν τις χαμηλότερες δυνατές υπογραφές. Για να μην εντοπίζονται από ραντάρ έχουν μεγάλες επίπεδες επιφάνειες και αιχμηρές γωνίες. Τα πάντα, που δεν είναι απαραίτητα στο κατάστρωμα, έχουν εγκατασταθεί μέσα στο κύτος ή είναι κρυμμένα κάτω από καταπακτές. Για να αποφευχθεί η ανίχνευση με υπέρυθρο, οι εξαγωγές για τα καυσαέρια των αεριοστροβίλων είναι συναρμολογημένες στην πρύμνη κάτω από το νερό. Δεδομένου ότι κατασκευάζονται από σύνθετα υλικά, παρέχουν εξαιρετικά χαμηλό μαγνητισμό. Η εφαρμογή αυτών των νέων υλικών και η συναφή μέθοδος κατασκευής αποτελούν τους ακρογωνιαίους λίθους της τεχνολογίας stealth.
Η καινοτόμος τεχνολογία, προσφέρει ένα απαράμιλλο επίπεδο διαλειτουργικότητας και διαθεσιμότητας. Μια ευέλικτη σχεδίαση, που είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των πολλών ναυτικών καθηκόντων του ανθυποβρυχιακού αγώνα, του αντιεροπορικού αγώνα - και βέβαια με την φονική ακρίβεια της εξουδετέρωσης ενός στόχου στο έδαφος, σε απόσταση εκατοντάδων χιλιομέτρων. Το βαριά οπλισμένο πλοίο, φέρει υπερσύγχρονα οπλικά συστήματα και προηγμένο εξοπλισμό, όπως ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών Heracles, ναυτικούς πυραύλους κρουζ Exocet MM 40 και Aster, τορπίλες MU90.
Η πολυλειτουργική φρεγάτα FREMM βελτιώνει την αποδοτικότητα των στρατιωτικών επιχειρήσεων, παρέχοντας εξοπλισμό και συστήματα σχεδιασμένα για όλες τις αποστολές, διασφαλίζει την διαθεσιμότητα του στόλου με σύντομα διαστήματα επισκευών, διασφαλίζει την επιβιωσιμότητα των άλλων πλοίων παρέχοντας ασφάλεια με την συγκεντρωμένη δύναμη πυρός, αναλαμβάνει στοχευμένες επιθέσεις μεγάλου βεληνεκούς, συμμετέχει σε παράκτιες αποστολές, βελτιώνει την επιτήρηση των θαλάσσιων συνόρων, αναλαμβάνει αποστολές ανθωπιστικής ανακούφισης. Το μεγαλύτερο ναυπηγικό έργο της Ευρώπης προσφέρει 3 εκατομμύρια ώρες εργασίας κάθε χρόνο, πάνω από 50 εκατομμύρια ώρες έως το 2022.
Τεχνικά χαρακτηριστικά της FREMM:
• Συνολικό μήκος: 142 μέτρα
• Πλάτος: 20 μέτρα
• Μετατόπιση: 6000 τόνοι <
• Μέγιστη ταχύτητα: 27 κόμβοι
• Πλήρωμα: 108 άτομα (συμπεριλαμβανομένων των υπηρετών του ελικοπτέρου)
• Χωρητικότητα: 145 άνδρες και γυναίκες
• Αυτονομία: 6000 ναυτικά μίλια, 15 κόμβοι
Πηγή: www.defencenews.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου