Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Hürriyet,
τα γερμανικά ναυπηγεία ThyssenKrupp θα καταβάλλουν αποζημίωση ύψους δύο
εκατ. ευρώ, λόγω της καθυστέρησης έναρξης του προγράμματος ναυπήγησης
των υποβρυχίων Type 214.
Επιπλέον, σύμφωνα με το δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας επιβεβαιώνεται απόλυτα τόσο η πρόβλεψη που είχαμε κάνει από τον περασμένο Απρίλιο, πως δεν είναι εφικτή η παράδοση του πρώτου τουρκικού υποβρυχίου κλάσης Cerbe πριν το 2019, όσο και η σημαντική υπέρβαση κόστους του προγράμματος.
Το δημοσίευμα έχει ιδιαίτερη αξία, καθώς αποκαλύπτει τους πραγματικούς λόγους πίσω από την αυτή καθυστέρηση, οι οποίοι δεν είναι άλλοι από κωλύματα τεχνικής φύσεως τα οποία άπτονται της ολοκλήρωσης του τουρκικής προέλευσης λογισμικού, καθώς και των συστημάτων/υποσυστημάτων και αισθητήρων που θα ενσωματωθούν στα υποβρύχια κλάσης Cerbe(εφεξής η κλάση θα καταχωρείται ως Reis, καθώς πρόσφατα άλλαξε όνομα), όπως εγκαίρως σας είχε ενημερώσει η e-Amyna από τον περασμένο Νοέμβρη.
Πριν μερικές ημέρες μάλιστα, η γνωστή τουρκική ιστοσελίδα ναυτικών θεμάτων turkishnavy.net έκανε μια προσπάθεια να σώσει τα προσχήματα, με άρθρο της στο οποίο «αποκάλυπτε» πως οι τεχνικοί λόγοι πίσω από την καθυστέρηση ναυπήγησης των τουρκικών υποβρυχίων αφορούσαν στα «γνωστά» προβλήματα ευστάθειας των Type 214, όπως αυτά που αντιμετώπισε το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό με το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ. Μας ενημέρωναν μάλιστα πως «αν και η λύση που έδωσε η TKMS στο πρόβλημα ευστάθειας ήταν η προσθήκη βαρών σε συγκεκριμένα μέρη του υποβρυχίου (λύση η οποία και εφαρμόστηκε στα υποβρύχια του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού), το Ναυτικό της Τουρκίας δεν ικανοποιήθηκε και επέλεξε τη μετακίνηση του κέντρου βάρους του υποβρυχίου αυξάνοντας το μήκος του». Σύμφωνα με την ιστοσελίδα, η αυτή εξέλιξη (καθώς και η μεγάλη καθυστέρηση του προγράμματος ως απότοκή της) αποτελεί απόδειξη πως «το Τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό εργάζεται σοβαρά στη σχεδίαση υποβρυχίων και στην αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων προκύπτουν σχετικά με αυτά».
Πηγή: e-amyna.com
Επιπλέον, σύμφωνα με το δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας επιβεβαιώνεται απόλυτα τόσο η πρόβλεψη που είχαμε κάνει από τον περασμένο Απρίλιο, πως δεν είναι εφικτή η παράδοση του πρώτου τουρκικού υποβρυχίου κλάσης Cerbe πριν το 2019, όσο και η σημαντική υπέρβαση κόστους του προγράμματος.
Το δημοσίευμα έχει ιδιαίτερη αξία, καθώς αποκαλύπτει τους πραγματικούς λόγους πίσω από την αυτή καθυστέρηση, οι οποίοι δεν είναι άλλοι από κωλύματα τεχνικής φύσεως τα οποία άπτονται της ολοκλήρωσης του τουρκικής προέλευσης λογισμικού, καθώς και των συστημάτων/υποσυστημάτων και αισθητήρων που θα ενσωματωθούν στα υποβρύχια κλάσης Cerbe(εφεξής η κλάση θα καταχωρείται ως Reis, καθώς πρόσφατα άλλαξε όνομα), όπως εγκαίρως σας είχε ενημερώσει η e-Amyna από τον περασμένο Νοέμβρη.
Πριν μερικές ημέρες μάλιστα, η γνωστή τουρκική ιστοσελίδα ναυτικών θεμάτων turkishnavy.net έκανε μια προσπάθεια να σώσει τα προσχήματα, με άρθρο της στο οποίο «αποκάλυπτε» πως οι τεχνικοί λόγοι πίσω από την καθυστέρηση ναυπήγησης των τουρκικών υποβρυχίων αφορούσαν στα «γνωστά» προβλήματα ευστάθειας των Type 214, όπως αυτά που αντιμετώπισε το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό με το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ. Μας ενημέρωναν μάλιστα πως «αν και η λύση που έδωσε η TKMS στο πρόβλημα ευστάθειας ήταν η προσθήκη βαρών σε συγκεκριμένα μέρη του υποβρυχίου (λύση η οποία και εφαρμόστηκε στα υποβρύχια του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού), το Ναυτικό της Τουρκίας δεν ικανοποιήθηκε και επέλεξε τη μετακίνηση του κέντρου βάρους του υποβρυχίου αυξάνοντας το μήκος του». Σύμφωνα με την ιστοσελίδα, η αυτή εξέλιξη (καθώς και η μεγάλη καθυστέρηση του προγράμματος ως απότοκή της) αποτελεί απόδειξη πως «το Τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό εργάζεται σοβαρά στη σχεδίαση υποβρυχίων και στην αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων προκύπτουν σχετικά με αυτά».
Πηγή: e-amyna.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου