Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποίησε την πρώτη του βολή τορπίλλης το αναβαθμισμένο υποβρύχιο «ΩΚΕΑΝΟΣ» (S-118) στη θαλάσσια περιοχή του κόλπου Μεγάρων, μετά την προ διμήνου περίπου επίσημη (επανένταξή του) στο Πολεμικό Ναυτικό.
Η βολή του υποβρυχίου «ΩΚΕΑΝΟΣ» (κυβερνήτης ο Πλωτάρχης Γιώργος Κοτσαμπασάκης ΠΝ) πραγματοποιήθηκε με τορπίλη τύπου SUT και στη διάρκειά της φυσικά ελέγχθηκε όλο το σύστημα επιθέσεως του σκάφους, κορύφωση του οποίου είναι η διαδικασία βολής. Όλα αυτά πήγαν εξαιρετικά και αναμένεται τώρα η ολοκλήρωση όλου του κύκλου των δοκιμών και το επόμενο αναμενόμενο βήμα είναι η ένταξη του υποβρυχίου στη δύναμη της ιστορικής Διοικήσεως Υποβρυχίων του Αρχηγείου Στόλου και η επιχειρησιακή αξιοποίησή του στο Αιγαίο και αλλαχού.
Το υποβρύχιο «ΩΚΕΑΝΟΣ» (S-118) είναι ένα από τα παλαιά υποβρύχια Type-209/1200 κλάσεως «Ποσειδών», του οποίου η τρόπιδα είχε τεθεί στη Γερμανία στις 1/10/1976, καθελκύστηκε στις 16/11/1978 και παραδόθηκε στο ΠΝ στις 15/11/1979.
Στις 31/5/2002, ανακοινώθηκε επισήμως από την τότε Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών του ΥΠΕΘΑ η υπογραφή συμβολαίου για την αναβάθμιση τριών υποβρυχίων Type 209/1200 (κλάσεως «Ποσειδών»), με δικαίωμα προαίρεσης για ακόμη ένα, συνολικού ύψους 826.173.947 ευρώ.
Το πρόγραμμα αναβαθμίσεως του σκάφους περιελάμβανε δύο φάσεις:
Η πρώτη, αφορούσε τη γενική ναυτική επιθεώρηση αυτού και την αποκατάσταση των ευρημάτων, την ολική αντικατάσταση της υπερκατασκευής και των καταστρωμάτων, τη γενική επισκευή των τεσσάρων κύριων μηχανών, τη γενική επιθεώρηση και επισκευή του κινητήρα προώσεως, καθώς και το σύνολο των λοιπών εργασιών προγραμματισμένης συντηρήσεως και μακράς ακινησίας επί του υλικού.
Η δεύτερη φάση αφορούσε τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων του σκάφους και περιελάμβανε την αντικατάσταση ή τοποθέτηση των εξής συστημάτων:
• Αναεροβίου προώσεως (“Air Independent Propulsion”/AIP).
• Ολοκληρωμένο σύστημα διαχειρίσεως μάχης με δυνατότητα βολής υποθαλάσσιων κατευθυνόμενων βλημάτων Sub Harpoon, εναντίον στόχων επιφανείας.
• Αντικατάσταση του Συστήματος Διευθύνσεως Βολής Τορπιλών.
• Εγκατάσταση Συστήματος Βολής Βλήματος (WES)
• Αντικατάσταση των ραντάρ επιφανείας, ηλεκτρονικών μέσων υποστηρίξεως (“Electronic Support Measures”/ESM)
• Εγκατάσταση κεραίας εγκαίρου προειδοποιήσεως ESM.
• Εγκατάσταση ιστού δορυφορικών επικοινωνιών (SATCOM).
• Εκσυγχρονισμός του επικοινωνιακού συστήματος και αντικατάσταση του ιστού επικοινωνιών
• Εγκατάσταση δύο αδρανειακών συστημάτων ναυτιλίας και ηλεκτρονικού δρομομέτρου
• Εγκατάσταση συστήματος εκτοξεύσεως παραπλανητικών «δολωμάτων» (decoys)
• Εγκατάσταση τακτικής ζεύξεως δεδομένων (Link-11)
• Αντικατάσταση stand πηδαλίων
• Αντικατάσταση ηλεκτροπαραγωγών ζευγών εναλλασσόμενου ρεύματος
• Αντικατάσταση έλικος
• Αντικατάσταση συστήματος «αντιστρόφου οσμώσεως» (“Reverse Osmosis”).
• Μετασκευή θυρίδων καθόδου για την υποδοχή βαθυσκάφους διασώσεως.
• Λήψη μέτρων μειώσεως θορύβου.
Μετά την προαναφερθείσα αναβάθμιση, η διάρκεια πλεύσεως του υποβρυχίου εν καταδύσει με 4 κόμβους και χωρίς «αναπνευστήρα» («σνόρκελ»), υπολογίζεται πως θα επεκταθεί από 95 σε 362,5 ώρες, ενώ η επικάλυψη της έλικας εξασφαλίζει χαμηλότερο ίχνος θορύβου. Το Νοέμβριο του 2004, άρχισαν οι εργασίες της αναβαθμίσεως του υποβρυχίου «ΩΚΕΑΝΟΣ (S118) στις εγκαταστάσεις των «Ελληνικών Ναυπηγείων ΑΕ» του Σκαραμαγκά, όταν το «ανθεκτικό σκάφος» κόπηκε σε δύο σημεία για να προστεθεί μελλοντικά το τμήμα ΑΙΡ και να αφαιρεθούν οι τέσσερις πετρελαιοκινητήρες με τις ηλεκτρογεννήτριες, ο ηλεκτροκινητήρας προώσεως, οι αντλίες κυτών και άλλα συστήματα. Στη διάρκεια των προαναφερθεισών προέκυψε η ανάγκη αντικαταστάσεως του κελύφους των πετρελαιοκινητήρων MTU 12V493 TY60, λόγω εμφανίσεως ρωγμών, μαζί με άλλες, πρόσθετες εργασίες.
Τελικώς από το 2004 που ξεκίνησαν οι εργασίες, λόγω των γνωστών τρομερών καθυστερήσεων, το υποβρύχιο παραδόθηκε στο ΓΕΝ που περάτωσε τις εργασίες, βάσει των νομικών λύσεων που είχαν δρομολογηθεί από τον πρώην ΥΕΘΑ Δημήτρη Αβραμόπουλο σε συνεργασία με τον Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχο Ευάγγελο Αποστολάκη ΠΝ, στις 20 Οκτωβρίου 2014, στη διάρκεια ειδικής τελετής που πραγματοποιήθηκε στα ΕΝΑΕ παρουσία του ίδιου του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια.
Πηγή: www.parapolitika.gr/
Η βολή του υποβρυχίου «ΩΚΕΑΝΟΣ» (κυβερνήτης ο Πλωτάρχης Γιώργος Κοτσαμπασάκης ΠΝ) πραγματοποιήθηκε με τορπίλη τύπου SUT και στη διάρκειά της φυσικά ελέγχθηκε όλο το σύστημα επιθέσεως του σκάφους, κορύφωση του οποίου είναι η διαδικασία βολής. Όλα αυτά πήγαν εξαιρετικά και αναμένεται τώρα η ολοκλήρωση όλου του κύκλου των δοκιμών και το επόμενο αναμενόμενο βήμα είναι η ένταξη του υποβρυχίου στη δύναμη της ιστορικής Διοικήσεως Υποβρυχίων του Αρχηγείου Στόλου και η επιχειρησιακή αξιοποίησή του στο Αιγαίο και αλλαχού.
Το υποβρύχιο «ΩΚΕΑΝΟΣ» (S-118) είναι ένα από τα παλαιά υποβρύχια Type-209/1200 κλάσεως «Ποσειδών», του οποίου η τρόπιδα είχε τεθεί στη Γερμανία στις 1/10/1976, καθελκύστηκε στις 16/11/1978 και παραδόθηκε στο ΠΝ στις 15/11/1979.
Στις 31/5/2002, ανακοινώθηκε επισήμως από την τότε Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών του ΥΠΕΘΑ η υπογραφή συμβολαίου για την αναβάθμιση τριών υποβρυχίων Type 209/1200 (κλάσεως «Ποσειδών»), με δικαίωμα προαίρεσης για ακόμη ένα, συνολικού ύψους 826.173.947 ευρώ.
Το πρόγραμμα αναβαθμίσεως του σκάφους περιελάμβανε δύο φάσεις:
Η πρώτη, αφορούσε τη γενική ναυτική επιθεώρηση αυτού και την αποκατάσταση των ευρημάτων, την ολική αντικατάσταση της υπερκατασκευής και των καταστρωμάτων, τη γενική επισκευή των τεσσάρων κύριων μηχανών, τη γενική επιθεώρηση και επισκευή του κινητήρα προώσεως, καθώς και το σύνολο των λοιπών εργασιών προγραμματισμένης συντηρήσεως και μακράς ακινησίας επί του υλικού.
Η δεύτερη φάση αφορούσε τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων του σκάφους και περιελάμβανε την αντικατάσταση ή τοποθέτηση των εξής συστημάτων:
• Αναεροβίου προώσεως (“Air Independent Propulsion”/AIP).
• Ολοκληρωμένο σύστημα διαχειρίσεως μάχης με δυνατότητα βολής υποθαλάσσιων κατευθυνόμενων βλημάτων Sub Harpoon, εναντίον στόχων επιφανείας.
• Αντικατάσταση του Συστήματος Διευθύνσεως Βολής Τορπιλών.
• Εγκατάσταση Συστήματος Βολής Βλήματος (WES)
• Αντικατάσταση των ραντάρ επιφανείας, ηλεκτρονικών μέσων υποστηρίξεως (“Electronic Support Measures”/ESM)
• Εγκατάσταση κεραίας εγκαίρου προειδοποιήσεως ESM.
• Εγκατάσταση ιστού δορυφορικών επικοινωνιών (SATCOM).
• Εκσυγχρονισμός του επικοινωνιακού συστήματος και αντικατάσταση του ιστού επικοινωνιών
• Εγκατάσταση δύο αδρανειακών συστημάτων ναυτιλίας και ηλεκτρονικού δρομομέτρου
• Εγκατάσταση συστήματος εκτοξεύσεως παραπλανητικών «δολωμάτων» (decoys)
• Εγκατάσταση τακτικής ζεύξεως δεδομένων (Link-11)
• Αντικατάσταση stand πηδαλίων
• Αντικατάσταση ηλεκτροπαραγωγών ζευγών εναλλασσόμενου ρεύματος
• Αντικατάσταση έλικος
• Αντικατάσταση συστήματος «αντιστρόφου οσμώσεως» (“Reverse Osmosis”).
• Μετασκευή θυρίδων καθόδου για την υποδοχή βαθυσκάφους διασώσεως.
• Λήψη μέτρων μειώσεως θορύβου.
Μετά την προαναφερθείσα αναβάθμιση, η διάρκεια πλεύσεως του υποβρυχίου εν καταδύσει με 4 κόμβους και χωρίς «αναπνευστήρα» («σνόρκελ»), υπολογίζεται πως θα επεκταθεί από 95 σε 362,5 ώρες, ενώ η επικάλυψη της έλικας εξασφαλίζει χαμηλότερο ίχνος θορύβου. Το Νοέμβριο του 2004, άρχισαν οι εργασίες της αναβαθμίσεως του υποβρυχίου «ΩΚΕΑΝΟΣ (S118) στις εγκαταστάσεις των «Ελληνικών Ναυπηγείων ΑΕ» του Σκαραμαγκά, όταν το «ανθεκτικό σκάφος» κόπηκε σε δύο σημεία για να προστεθεί μελλοντικά το τμήμα ΑΙΡ και να αφαιρεθούν οι τέσσερις πετρελαιοκινητήρες με τις ηλεκτρογεννήτριες, ο ηλεκτροκινητήρας προώσεως, οι αντλίες κυτών και άλλα συστήματα. Στη διάρκεια των προαναφερθεισών προέκυψε η ανάγκη αντικαταστάσεως του κελύφους των πετρελαιοκινητήρων MTU 12V493 TY60, λόγω εμφανίσεως ρωγμών, μαζί με άλλες, πρόσθετες εργασίες.
Τελικώς από το 2004 που ξεκίνησαν οι εργασίες, λόγω των γνωστών τρομερών καθυστερήσεων, το υποβρύχιο παραδόθηκε στο ΓΕΝ που περάτωσε τις εργασίες, βάσει των νομικών λύσεων που είχαν δρομολογηθεί από τον πρώην ΥΕΘΑ Δημήτρη Αβραμόπουλο σε συνεργασία με τον Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχο Ευάγγελο Αποστολάκη ΠΝ, στις 20 Οκτωβρίου 2014, στη διάρκεια ειδικής τελετής που πραγματοποιήθηκε στα ΕΝΑΕ παρουσία του ίδιου του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια.
Πηγή: www.parapolitika.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου