Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, της ομώνυμης εφοπλιστικής οικογένειας, προχώρησε πρόσφατα στη δωρεά ενός πολυτελούς σκάφους, μήκους 36 μέτρων, προς το Πολεμικό Ναυτικό, για την εκπαίδευση των Ναυτικών Δοκίμων στη ναυτική τέχνη και αντίληψη.
Η δωρεά Λασκαρίδη, ήρθε ουσιαστικά να καλύψει ένα σημαντικό κενό στην εκπαίδευση των μελλοντικών αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας, αφού έως σήμερα χρησιμοποιούνταν για τον ίδιο λόγο φρεγάτες ή τορπιλάκατοι για τα οποία απαιτούνταν μεγάλα ποσά για καύσιμα κίνησης και συντήρηση των μηχανών τους.
«Με τη χρήση της θαλαμηγού για εκπαιδευτικούς λόγους, περιορίζεται η χρήση μεγάλων σκαφών και έτσι υπάρχει μείωση εξόδων για το Πολεμικό Ναυτικό» λέει ο σύμβουλος του ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη αντιναύαρχος ε.α κ. Κωνσταντίνος Μαζαράκης Αινιάν, που στο παρελθόν έχει διατελέσει και Αρχηγός Στόλου.
Όπως λέει ο κ.Μαζαράκης-Αινιάν, η θαλαμηγός θα χρησιμοποιηθεί σε ασκήσεις που έχουν σχέση με τον απόπλου και τον κατόπλου των πλοίων, την τυφλή πλοήγηση και γενικότερα τη ναυτική τέχνη.
Το σκάφος, με την ονομασία «ΚΥΚΝΟΣ», προς τιμήν του αείμνηστου Κωνσταντίνου Λασκαριδη -πατέρα των δύο εφοπλιστών- ο οποίος θεωρείται πρωτοπόρος της εμπορίας κατεψυγμένων ψαριών στην Ελλάδα, χρησιμοποιούνταν έως πρότινος για λόγους αναψυχής από την εφοπλιστική. Με την απόκτηση ωστόσο της νέας λευκής υπερπολυτελούς θαλαμηγού «ΓΛΑΡΟΣ», που συμμετείχε στην πρόσφατη υποβρύχια έρευνα για το Ναυάγιο των Αντικυθήρων, ο κ.Πάνος Λασκαρίδης αποφάσισε να συντηρήσει τον «ΚΥΚΝΟ» και στη συνέχεια να το δωρίσει στο Πολεμικό Ναυτικό, για εκπαιδευτικούς λόγους.
Παρουσία του υπουργού Άμυνας κ.Νίκου Δένδια, πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Ναυστάθμου Σαλαμίνας στην Αμφιάλη, τελετή παράδοσης της θαλαμηγού με την ονομασία όμως «ΚΥΚΝΟΣ 1», αφού ήδη στις τάξεις του Πολεμικού Ναυτικού υπάρχει περιπολικό σκάφος με την ονομασία «ΚΥΚΝΟΣ», που επιχειρεί στην θαλάσσια περιοχή του ανατολικού Αιγαίου.
«Νονά» του «ΚΥΚΝΟΣ 1» ήταν η κόρη του κυρίου Λασκαρίδη, Αικατερίνη Λασκαρίδη, που «έσπασε» την καθιερωμένη γαλλική σαμπάνια των καθηκόντων του αυτών έπρεπε σήμερα να σπάσει την καθιερωμένη γαλλική σαμπάνια στην πρώρα του σκάφους.
«Αυτές οι πρωτοβουλίες είναι απαραίτητο να βρουν μιμητές, αλλά κυρίως αποτελούν δημιουργία παραδείγματος προς όσους δεν αντιλαμβάνονται ότι η χώρα, η πατρίδα, η κοινωνία βρίσκονται υπεράνω οποιωνδήποτε σκοπιμοτήτων και εγωισμών» επεσήμανε ο υπουργός Άμυνας, αποδίδοντας εύσημα στην οικογένεια Λασκαρίδη για την πολύτιμη δωρεά της.
Η θαλαμηγός αγγίζει τα 36 μέτρα μήκος και μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 20 άτομα μαζί με το αναγκαίο προσωπικό. Διαθέτει έξι καμπίνες, πολυτελή σαλόνια αλλά και … τζακούζι.
Ναυπηγήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1980 στα ναυπηγεία Esterel της Γαλλίας. Σύμφωνα με δηλώσεις των δωρητών : «Η αξιοποίηση και η εκμετάλλευση του σκάφους θα βοηθήσει το Πολεμικό Ναυτικό στην προετοιμασία των μελλοντικών Αξιωματικών του Σώματος όπως επίσης να βελτιώσει την επιχειρησιακή εκμετάλλευση των μονάδων του προς όφελος του σημαντικού έργου που επιτελεί».
Ωστόσο το «ΚΥΚΝΟΣ 1» θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για τη φιλοξενία, υψηλών ξένων προσκεκλημένων τόσο του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, όσο και του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού.
Αγάπη για την θάλασσα και το ναυτικό
Το ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη στηρίζει με κάθε τρόπο το έργο του Πολεμικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος. Η αγάπη εξάλλου για την θάλασσα δεν είναι τυχαία για την γνωστή εφοπλιστική οικογένεια. Οι κ.κ Παναγώτης και Θανάσης Λασκαρίδης, κληρονόμησαν σε νεαρή ηλικία την αλιευτική εταιρεία του πατέρα τους, με πέντε πλοία τότε και επικεφαλής την «Ευριδίκη» που έγραψε ιστορία στις μεταφορές των ομώνυμων κατεψυγμένων ψαριών, και γρήγορα επεκτάθηκαν δυναμικά στον εφοπλιστικό χώρο, με περισσότερα από 80 πλοία σήμερα.
Σε συνεργασία με τα υπουργεία Εμπορικής Ναυτιλίας και Εθνικής Άμυνας, το Πολεμικό Ναυτικό και την Υπηρεσία Φάρων, το ίδρυμα έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια «σταυροφορία» για την προστασία, τη συντήρηση και την ανάδειξη των φάρων της χώρας, που αποτελούν μοναδικά αρχιτεκτονικά μνημεία.
Η αρχή έγινε το 2008, με την πλήρη αποκατάσταση του Φάρου στο ακροτήριο Ταίναρο στην Λακωνία, που λειτουργεί από το 1887. Ακολούθησε το 2009 ο ιστορικός πετρόκτιστος φάρος του Μαλέα, στο ομώνυμο ακρωτήριο, με πολλές δυσκολίες λόγων των κακών καιρικών συνθηκών. Τέλος, αποκαταστάθηκε εκ βάθρων και ο φάρος Ντάνα στον Πόρο, που συμπλήρωσε 144 χρόνια λειτουργίας.
Ήδη προγραμματίζονται και άλλες ενέργειες για την ανάδειξη των πέτρινων Φάρων της Ελλάδας ως μνημείων της μακρόχρονης ιστορικής μας παράδοσης. Στο πλαίσιο αυτό, το ίδρυμα προωθεί την αναγνώριση των πετρόκτιστων φάρων της χώρας ως διατηρητέων μνημείων από το υπουργείο Πολιτισμού, ενώ σχεδιάζει και τη δημιουργία ενός σχετικού κέντρου μελέτης και έρευνας που θα διασώσει την ιστορία τους. Παράλληλα, το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε εξέλιξη η συντήρηση και η επισκευή δύο σκαφών του Λιμενικού Σώματος, το οποίο το ένα είχε δωριθεί παλαιότερα επίσης από την οικογένεια Λασκαρίδη, ενώ είναι με χορηγίες τους στηρίζουν το πλωτό ναυτικό μουσείο Θωρηκτό «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»
Το Ναυάγιο των Αντικύθηρων
Το σκάφος «ΓΛΑΡΟΣ» του εφοπλιστή κ.Πάνου Λασκαρίδη, ο οποίος συνειδητά επιλέγει να διατηρεί χαμηλό προφίλ, χρησιμοποιήθηκε τον περασμένο Οκτώβριο στις νέες υποβρύχιες έρευνες για το Ναυάγιο των Αντικηθύρων. Το σκάφος μετέφερε από τον Πειραιά στο μικρό νησί, την επιστημονική ομάδα υποβρύχιας αρχαιολογίας με επικεφαλής τον Μπρένταν Φόλεϊ, από το Ωκεανογραφικό Ινστιτούτο Woods Hole της Μασαχουσέτης. Ο κ.Λασκαρίδης, παρακολούθησε από κοντά την ενάλια έρευνα, ενώ στην ειδική επιστημονική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο νησί, μίλησε για «σημαντικότατα ευρήματα» και «σημαντικότατα συμπεράσματα».
Πρόσφατα σε ειδική εκδήλωση στην βιβλιοθήκη του ιδρύματος Αικατερίνη Λασκαρίδη στο Πασαλιμάνι, παρουσιάστηκαν τα νέα ευρήματα του ναυαγίου. Μεταξύ αυτών, ένα χάλκινο συμπαγές δόρυ, μήκους 2,02 μ., μία λάγυνος σε εξαιρετική κατάσταση, αλλά και ένα κομμάτι ξύλου από το πέτσωμα του βυθισμένου πλοίου. Ωστόσο, το ερώτημα το οποίο παραμένει αναπάντητο είναι, αν ήταν ένα ή δύο τα πλοία που βυθίστηκαν στα Αντικύθηρα.
Πηγή: www.defencenet.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου