Το Β.Π. Α/Τ Βασιλεύς Γεώργιος Α' (D-14) ήταν τύπου Greyhound, Βρετανικής κατασκευής, ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία 'Yarrow & Company (Scotstoun, Scotland)' το διάστημα 1936 – 1938 και ήταν αδελφό πλοίο του Αντιτορπιλικού Βασίλισσα Όλγα D-15.
Η καθέλκυση αυτού έγινε στις 3 Μαρτίου 1938 και εντάχθηκε στο Βασιλικό Ναυτικό επί κυβερνήσεως Ι. Μεταξά. Από την ένταξή του στην Δύναμη του Στόλου χρησιμοποιήθηκε σαν αρχηγίδα του στολίσκου των Αντιτορπιλικών.
Έλαβε μέρος στις επιχειρήσεις του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου της περιόδου 1940 -1941 και συγκεκριμένα στην πρώτη (14-15 Ιανουαρίου 1940) και τρίτη (4-5 Ιανουαρίου 1941) επιδρομή στο Στενό του Οτράντο, καθώς και σε συνοδείες νηοπομπών.
Στις 14 Απριλίου του 1941 και ενώ βρίσκονταν στο Σοφικό του Σαρωνικού σε διασπορά δέχθηκε σφοδρή αεροπορική επίθεση από τους Γερμανούς και έπαθε σοβαρές ζημιές. Ο Κυβερνήτης του πλοίου Αντ/ρχος Πύρρος Λάππας επιδεικνύοντας ιδιαίτερη τόλμη και αποφασιστικότητα κατάφερε τελικά με πολλές δυσκολίες, παρά τη κλίση που είχε πάρει το πλοίο και τον κίνδυνο που διέτρεχε να δεχτεί δεύτερη επίθεση, να το σώσει φέρνοντάς το αργά - αργά στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας όπου και εισήλθε σε πλωτή δεξαμενή για ευρεία επισκευή.
Λόγω όμως της Γερμανικής προέλασης και της αδυναμίας έγκαιρης επισκευής, προκειμένου αυτό να μη γίνει λεία πολέμου, ο κυβερνήτης διέταξε την ταχεία βύθιση της δεξαμενής μαζί με το πλοίο, που όμως δεν έγινε σε βαθμό ικανοποιητικό, λόγω αβαθών.
Έτσι οι Γερμανοί καταλαμβάνοντας στην συνέχεια τον ναύσταθμο το ανέλκυσαν, το επισκεύασαν και το έθεσαν σε ενεργό υπηρεσία με το όνομα "Ερμής". Ήταν αρχηγίδα της συνοδείας της νηοπομπής εναντίον της οποίας επετέθη το υποβρύχιο Τρίτων που είχε ως αποτέλεσμα τη βύθιση του τελευταίου.
Στις 30 Απριλίου 1943 μετά από συμμαχική αεροπορική επιδρομή υπέστη σοβαρές βλάβες και προσάραξε κοντά στο ακρωτήρι Μπον της Τυνησίας.
Μετά την απελευθέρωση της περιοχής από τους συμμάχους, η επισκευή του πλοίου κρίθηκε ασύμφορη και το πλοίο εγκαταλείφθηκε.
Η καθέλκυση αυτού έγινε στις 3 Μαρτίου 1938 και εντάχθηκε στο Βασιλικό Ναυτικό επί κυβερνήσεως Ι. Μεταξά. Από την ένταξή του στην Δύναμη του Στόλου χρησιμοποιήθηκε σαν αρχηγίδα του στολίσκου των Αντιτορπιλικών.
Έλαβε μέρος στις επιχειρήσεις του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου της περιόδου 1940 -1941 και συγκεκριμένα στην πρώτη (14-15 Ιανουαρίου 1940) και τρίτη (4-5 Ιανουαρίου 1941) επιδρομή στο Στενό του Οτράντο, καθώς και σε συνοδείες νηοπομπών.
Στις 14 Απριλίου του 1941 και ενώ βρίσκονταν στο Σοφικό του Σαρωνικού σε διασπορά δέχθηκε σφοδρή αεροπορική επίθεση από τους Γερμανούς και έπαθε σοβαρές ζημιές. Ο Κυβερνήτης του πλοίου Αντ/ρχος Πύρρος Λάππας επιδεικνύοντας ιδιαίτερη τόλμη και αποφασιστικότητα κατάφερε τελικά με πολλές δυσκολίες, παρά τη κλίση που είχε πάρει το πλοίο και τον κίνδυνο που διέτρεχε να δεχτεί δεύτερη επίθεση, να το σώσει φέρνοντάς το αργά - αργά στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας όπου και εισήλθε σε πλωτή δεξαμενή για ευρεία επισκευή.
Λόγω όμως της Γερμανικής προέλασης και της αδυναμίας έγκαιρης επισκευής, προκειμένου αυτό να μη γίνει λεία πολέμου, ο κυβερνήτης διέταξε την ταχεία βύθιση της δεξαμενής μαζί με το πλοίο, που όμως δεν έγινε σε βαθμό ικανοποιητικό, λόγω αβαθών.
Έτσι οι Γερμανοί καταλαμβάνοντας στην συνέχεια τον ναύσταθμο το ανέλκυσαν, το επισκεύασαν και το έθεσαν σε ενεργό υπηρεσία με το όνομα "Ερμής". Ήταν αρχηγίδα της συνοδείας της νηοπομπής εναντίον της οποίας επετέθη το υποβρύχιο Τρίτων που είχε ως αποτέλεσμα τη βύθιση του τελευταίου.
Στις 30 Απριλίου 1943 μετά από συμμαχική αεροπορική επιδρομή υπέστη σοβαρές βλάβες και προσάραξε κοντά στο ακρωτήρι Μπον της Τυνησίας.
Μετά την απελευθέρωση της περιοχής από τους συμμάχους, η επισκευή του πλοίου κρίθηκε ασύμφορη και το πλοίο εγκαταλείφθηκε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου