Για τη ναυπήγηση του πυρηνοκίνητου υποβρυχίου χρησιμοποιήθηκαν τα τελευταία επιτεύγματα σχετικά με τη μείωση του θορύβου. Το υποβρύχιο είναι εξοπλισμένο με νέο πυραυλικό σύστημα.
«Μετά την έξοδο από το νεωλκείο το υποβρύχιο θα καθελκυστεί στη θάλασσα και θα αρχίσει τις δοκιμές πλεύσης και προσόρμισης», εξήγησε η υπηρεσία Τύπου των ναυπηγείων.

Το πυρηνοκίνητο πυραυλοφόρο «Βλαντίμιρ Μονομάχ» είναι το τρίτο υποβρύχιο του προγράμματος Borei. Η ναυπήγησή του ξεκίνησε στο Sevmash στις 19 Μαρτίου του 2006 και γι’ αυτήν αξιοποιήθηκαν οι πιο σύγχρονες τεχνολογίες για τη μείωση του θορύβου των μηχανών του. Το υποβρύχιο είναι εξοπλισμένο με νέο πυραυλικό σύστημα, που φέρει το διηπειρωτικό βαλλιστικό πύραυλο ξηρού καυσίμου Bulava.
«Το υποβρύχιο αυτό καταδρομικό διαφέρει από τα άλλα σκάφη σοβιετικής κατασκευής, τα οποία ήταν προηγουμένως τα μόνα στο ρωσικό Στόλο, που διέθεταν εξαιρετικά χαμηλή παραγωγή θορύβου, γεγονός, που του παρέχει πολύ υψηλή μαχητική ανθεκτικότητα σε περίπτωση συνάντησής του με ανθυποβρυχιακό σκάφος του πιθανού αντιπάλου. Διαθέτει σύγχρονο υδροακουστικό σύστημα, που παρέχει προληπτικό εντοπισμό των υποβρυχίων του εχθρού και περαιτέρω είτε την απόκτηση απόστασης από αυτά, είτε την εξαπόλυση αποτελεσματικού πλήγματος εναντίον τους. Το υποβρύχιο αυτό είναι εξοπλισμένο με οκτώ εκτοξευτές τορπιλών, οι οποίοι επιτρέπουν να χρησιμοποιηθούν διαφορετικά είδη ανθυποβρυχιακού όπλου, μεταξύ των οποίων οι ανθυποβρυχιακοί πύραυλοι και οι αυτοκατευθυνόμενες τορπίλες, καθώς και οι γενικής χρήσης τορπίλες, που μπορούν να πλήξουν στόχους επιφανείας και υποβρύχια του αντιπάλου. Το γεγονός αυτό του παρέχει τη δυνατότητα αξιόπιστης αυτοάμυνας σε περίπτωση σύγκρουσης με τις ανθυποβρυχιακές δυνάμεις του αντιπάλου, τόσο πλοία επιφανείας, όσο και άλλα υποβρύχια. Το νέο ρωσικό υποβρύχιο διαθέτει σύγχρονο σύστημα μέσων επικοινωνίας, τα οποία διασφαλίζουν την αξιόπιστη λήψη από το υποβρύχιο κάθε μηνύματος της διοίκησης μάχης και κατ’ αυτόν τον τρόπο την έγκαιρη και ακριβή χρήση του πυραυλικού όπλου. Τέλος, ο πύραυλος Bulava, που χρησιμοποιείται εδώ και είναι ξηρού καυσίμου, σε σύγκριση με τους πυραύλους υγρού καυσίμου, με τους οποίους είναι σήμερα εξοπλισμένος ο ρωσικός Στόλος, είναι πιο ασφαλής στη χρήση του», δήλωσε στη «Φωνή της Ρωσίας» ο πρώτος αντιπρόεδρος της Ακαδημίας Γεωπολιτικών Προβλημάτων, δόκτωρ στρατιωτικών επιστημών Κονσταντίν Σιφκόφ.
Το πρότυπο πυραυλοφόρο υποβρύχιο του προγράμματος 955 Borei, το «Γιούρι Ντολγκορούκι», που επίσης έχει ναυπηγηθεί στο Sevmash, είναι έτοιμο για παράδοση στον πολεμικό Στόλο της Ρωσίας.
Το πρώτο καταδρομικό υποβρύχιο σειριακής παραγωγής του προγράμματος αυτού, το «Αλεξάντρ Νιέφσκι» υπόκειται σε κρατικές δοκιμές, ενώ στις σκαλωσιές του ναυπηγείου κατασκευάζεται το υποβρύχιο «Κνιάζ Βλαντίμιρ», η έναρξη της ναυπήγησης του οποίου έγινε το καλοκαίρι του 2012, βάσει του τελειοποιημένου προγράμματος 955Α.

Τα πυραυλοφόρα υποβρύχια καταδρομικά στρατηγικού προσανατολισμού «Borei» έχουν σχεδιαστεί στην Αγία Πετρούπολη από το Κεντρικό Σχεδιαστικό Γραφείο Θαλασσίων Μέσων «Ρουμπίν». Σύμφωνα με στοιχεία από ανοιχτές πηγές, ο βασικός τους εξοπλισμός είναι το νέο πυραυλικό σύστημα Bulava. Kάθε πυρηνοκίνητο υποβρύχιο του προγράμματος 955 μπορεί να φέρει 16 διηπειρωτικούς βαλλιστικούς πυραύλους Ρ-30 Bulava με ακτίνα πτήσης άνω των 8 χιλιάδων χλμ., οι οποίοι είναι εφοδιασμένοι με διαχωριζόμενες κεφαλές αυτόνομης πλοήγησης προς τον στόχο. Κάθε κεφαλή αποτελείται από έξι μονάδες πυρός. Τα υποβρύχια διαθέτουν πλωτή κάψουλα διάσωσης, που έχει υπολογιστεί να χωρά όλα τα μέλη του πληρώματος.
Το μήκος του υποβρυχίου της κατηγορίας Borei είναι 170 μέτρα, το πλάτος του 13,5 μέτρα και το βάθος κατάδυσής του 450 μέτρα, ενώ διαθέτει πλήρωμα 107 ατόμων. Τα Borei μαζί με τον εξοπλισμό τους, τους βαλλιστικούς πυραύλους Bulava, καλούνται να αποτελέσουν τη βάση των θαλάσσιων στρατηγικών πυρηνικών δυνάμεων της Ρωσίας τις αμέσως επόμενες δεκαετίες.
Όπως έχει γίνει γνωστό στο παρελθόν, συνολικά έχει προγραμματιστεί η ναυπήγηση έως το 2020 οκτώ υποβρυχίων Borei, εκ των οποίων τα τρία πρώτα ανήκουν στο πρόγραμμα 955 και τα πέντε στο 955Α, που αποτελεί εκσυγχρονισμένη εκδοχή με ενισχυμένο εξοπλισμό, 20 διηπειρωτικούς βαλλιστικούς πυραύλους Bulava στο καθένα και μειωμένη παραγωγή θορύβου. Η ναυπήγηση του πρότυπου υποβρυχίου της σειράς «Γιούρι Ντολγκορούκι» κόστισε 23 δισ. ρούβλια (σ.τ.μ. περίπου 575 εκατ. ευρώ), ενώ το κόστος των καταδρομικών υποβρυχίων σειριακής παραγωγής πρέπει να είναι μικρότερο. Αυτή τη στιγμή στα ναυπηγεία Sevmash γίνεται η ναυπήγηση δύο κατηγοριών πυρηνοκίνητων υποβρυχίων νέας γενεάς, των επιθετικών με την κωδική ονομασία Yasen και των στρατηγικών με τον κωδικό Borei.

          www.flot.com

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο: http://greek.ruvr.ru/2012_12_31/99815821/