20 Απριλίου 2015

Υπόθεση P-3B: "Μπουρδολογίας" συνέχεια με "αποκαλύψεις" που είχε κάνει το defencenet.gr από το 2013!

"Μπουρδολογίας" συνέχεια και ύποπτη επιμονή στην ματαίωση του προγράμματος επαναφοράς της δυνατότητας αποστολών θαλάσσιας και εναέριας επιτήρησης είχαμε σήμερα στο θέμα των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3B με την "αποκάλυψη" απο κυριακάτικη εφημερίδα επιστολής του Μαΐου του 2013 του επικεφαλής του γραφείου της αμερικανικής εταιρείας στην Αθήνα, Ντένη Πλέσσα, προς τη Διεύθυνση Εξοπλισμών του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, που χαρακτήριζε τον εκσυγχρονισμό των Ρ-3Β ως «μη οικονομικά αποδεκτό» και «μη τεχνικοοικονομικά συμφέρουσα λύση».

Στην επιστολή με ημερομηνία 13 Μαΐου 2013, την οποία έτσι ή αλλιώς είχε δημοσιεύσει αυτούσια στο παρελθόν η εφημερίδα "Κontra News", ο Ν.Πλέσσας λέει τι; Αυτό που ήθελαν οι ΗΠΑ.


Και τι ήθελε; Να μην ενεργοποιηθούν τα P-3B του Πολεμικού Ναυτικού, να μην δοθεί έργο στην ελληνική αμυντική βιομηχανία, να μην υπάρξει ελληνικό σύστημα αποστολής, να μην υπάρξει αξιοποίηση της εμπειρίας και της τεράστιας αποθήκης ανταλλακτικών των P-3B, αλλά το κυριότερο: 'Ηθελαν οι Αμερικανοί να πουλήσει τα ανθυποβρυχιακά αεροσκάφη S-3B Viking που είχαν αποσυρθεί από τα αμερικανικά αεροπλανοφόρα στο Πολεμικό Ναυτικό!

Για τους αναγνώστες του defencenet.gr όλα αυτά είναι γνωστά από τις 8 Φεβρουαρίου του 2013 όταν έγινε το σχετικό αποκαλυπτικό δημοσίευμα στο οποίο αποκαλυπτόταν ότι είναι "Κλειστές πόρτες" από ΗΠΑ για τα P-3B/C - Αντιπροτείνουν τα ακατάλληλα S-3B Viking.

Όπως σημείωνε πηγή του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού στο defencenet.gr "Οι Αμερικανοί είχε λυσσάξει να μας πουλήσει τα ακατάλληλα S-3B Viking και μας έβγαζαν άχρηστα τα P-3B που είχαν μόλις 12.000 ώρες πτήσης και ήταν άριστα συντηρημένα.

Για να μας πιέσουν ακόμα περισσότερο δεν μας έδιναν ούτε P-3C σε πτητική κατάσταση. Οταν απορρίψαμε τα S-3B Viking λόγω κόστους και επιχειρησιακής ακταλληλότητας (ήταν αεροσκάφη τζετ, μόλις δύο θέσεων, με πολύ λιγότερο χρόνο περιπολίας και δυνατότητες από τα P-3), τότε άρχισαν πάλι να συζητούν για τα ελληνικά P-3B.

Και στο τέλος οι της Lockheed Martin μας έδωσαν και συγχαρητήρια για την άριστη κατάστασή τους και την εξαιρετική αποθήκη ανταλλακτικών που είχαμε δημιουργήσει. "Μόνο στις ΗΠΑ" μας είπαν, "υπάρχει κάτι ανάλογο".

Και πάνω απ'όλα με το νυν πρόγραμμα το Ναυτικό θα αποκτήσει ένα ελληνικής ανάπτυξης και κατασκευής σύστημα μάχης το οποίο δεν θα έχει κανείς τα κλειδιά του. Κανένα άλλο πρόγραμμα δεν θα μας έδινε κάτι τέτοιο...".

Ετσι λοιπόν εξηγείται και η επιστολή του Ν.Πλέσσα που είχε στείλει τότε και (ανα)δημοσιεύεται) σήμερα σε συνέχεια μιαας σειράς άρθρων για τα οποία ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Π.Καμμένος έχει κατηγορήσει δημσοίως το γαλλικό "λόμπι" που έχασε την προμήθεια των μεταχειρισμένων AΦΝΣ Atlantique-2:

Απλά οι Αμερικανοί ήθελαν να "σπρώξει" το ΠΝ στην απόκτηση των S-3B Viking!

Tότε, το 2013, το αμερικανικό Ναυτικό «αναστήσει» έως 100 συντηρημένα αεροσκάφη S-3 Viking, για το Ναυτικό της Ελλάδας και της Νοτίου Κορέας.  Ναυτικό της Νότιας Κορέας και των Ηνωμένων Πολιτειών (USN)

Ειδικότερα, σύμφωνα με την βρετανική στρατιωτική επιθεώρηση IHS Jane's Defence Weekly, αναφερόμενη σε ανακοίνωση της εταιρείας στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αεροδιαστημικής και Άμυνας (ADEX) στην Σεούλ της Νότιας Κορέας, με τα ανακαινισμένα S-3 το Ναυτικό της Νότιας Κορέας θα είναι σε θέση να συμπληρώσει και εν καιρώ να αντικαταστήσει τον στόλο των 16 α/φών ναυτικής συνεργασίας P-3C/CK, τα οποία εκτελούν αποστολές θαλάσσιας περιπολίας (MPA) και Α/Υ πολέμου (ASW).

Σύμφωνα με την Lockheed Martin, επί του παρόντος σε κατάσταση μακροχρόνιας αποθήκευσης είναι 50 έως 100 Viking, τα οποία μπορούν να ανακαινιστούν και να ανανεωθούν πλήρως. Τέσσερα α/φη έχουν ήδη τροποποιηθεί και ξεκίνησαν με τις πτητικές δοκιμές.

Το S-3 της Lockheed Martin έκανε την πρώτη του πτήση το 1972, και το 1974 εισήρθε σε επιχειρησιακή λειτουργία. Το τελευταίο αεροσκάφος αυτού του τύπου αποσύρθηκε από την λειτουργία στο Αμερικανικό Ναυτικό το 2009, με την τελευταία ανάπτυξη σε αεροπλανοφόρο να χρονολογείται από το 2007.

Ιδού το δημοσίευμα του defencenet.gr της 8ης Φεβρουαρίου 2013.

"Δυσάρεστη τροπή για το Πολεμικό Ναυτικό και κατ'επέκταση για τα ελληνικά συμφέροντα λαμβάνει η υπόθεση των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3 Orion τα οποία αιτήθηκε η ελληνική πλευρά από τις ΗΠΑ για να κλείσει κατεπειγόντων η "μαύρη τρύπα" που υπάρχει στην επιτήρηση της Α.Μεσογείου.

Η ανταπάντηση από ΗΠΑ, καθόλου ικανοποιητική: Αεροσκάφη ανθυποβρυχιακού πολέμου αεροπλανοφόρων S-3B Viking.

Όπως αναφέρουν απόλυτα ασφαλείς πληροφορίες στο defencenet.gr, η απάντηση σε ότι αφορά το αίτημα για την κατεπείγουσα παραχώρηση δύο αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3C Orion που εισέπραξε ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Κοσμάς Χρηστίδης κατά το πρόσφατο ταξίδι του στις ΗΠΑ (23-26/1), ήταν αρνητική για λόγους που έχουν να κάνουν με την διαθεσιμότητα αεροσκαφών της κατηγορίας στο αμερικανικό Ναυτικό και την Αεροπορία, ενώ αρνητική είναι και η θέση τους για ενεργοποίηση των P-3B που έχουν αποσυρθεί.

Όπως τονίστηκε στον Έλληνα Αρχηγό, το πρόγραμμα των νέων AΦΝΣ P-8 Poseidon που θα αντικαταστήσουν τα P-3C έχει καθυστερήσει και δεν υπάρχουν διαθέσιμα στην παρούσα φάση P-3. Και δεν θα υπάρξουν πριν από την παρέλευση δύο ετών!

Αλλά και να υπήρχαν θα μεσολαβούσε τουλάχιστον ένας χρόνος για να μπούν σε πρόγραμμα απόσυρσης και αν συνεχεία να αφαιρεθούν κάποια υποσυστήματα του αεροσκάφους τα οποία δεν είναι προς εξαγωγή εκτός ΗΠΑ.

Σε ότι αφορά αεροσκάφη τα οποία είναι σε κατάσταση "μακράς απόθεσης" θα πρέπει να αλλαχθούν πτέρυγες, πιθανόν και μηχανές και να επανεγκατασταθούν τα συστήματά τους, όπου και αυτό είναι μία διαδικασία που θα διαρκέσει χρόνια, ενώ τα ελληνικά P-3B έχυν ήδη αποσυρθεί και δεν είναι γνωστή η κατάστασή τους!

Οι Αμερικανοί αντιλαμβανόμενοι την άμεση και πιεστική ανάγκη της εληνικής πλευράς για ΑΦΝΣ, επανέφεραν μία πρόταση η οποία είχε υποβληθεί και παλαιότερα (τουλάχιστον από τον Μάϊο του 2008 τοποθετείται η πρώτη παρουσίαση) και είναι κριθεί ακατάλληλη για τις ανάγκες του ΠΝ: Το ... S-3B Viking! Το αεροσκάφος ανθυποβρυχιακών αποστολών των αμερικανικών αεροπλανοφόρων.

Η πρόταση που είχε γίνει από το αμερικανικό Ναυτικό για το S-3 Viking ανέλαβε τη σκυτάλη προώθησής της η Raytheon η οποία είναι κατασκευάστρια των περισσότερων ηλεκτρονικών υποσυστημάτων του.

Το αεροσκάφος κατασκευάστηκε αρχικά από τη Vought, η οποία όμως στη συνέχεια απορροφήθηκε στη συνέχεια από τη Lockheed Martin.

Το S-3 Viking υπηρέτησε στο αμερικανικό Ναυτικό (USN) αλλά πλέον έχει αποσυρθεί ως ανθυποβρυχιακό από την υπηρεσία.  Πρόκειται για ένα αεροσκάφος πολύ συγκεκριμένων αποστολών και σίγουρα δεν είναι το κλασικό αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας. Είναι το πρώτο τζετ αεροσκάφος ανθυποβρυχιακού πολέμου με τετραμελές πλήρωμα και διάταξη καθισμάτων side-by-side σε δύο σειρές

Η πρώτη έκδοση του αεροσκάφους S-3A εντάχθηκε σε υπηρεσία το 1974. Η έκδοση S-3B παραδόθηκε για δοκιμές στο USN τον Οκτώβριο του 1985 και σε όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990 πραγματοποιήθηκε πλήθος αναβαθμίσεων του ηλεκτρονικού τους εξοπλισμού.

Υπάρχουν διαθέσιμα 6-8 αεροσκάφη είπαν τα οποία θα μπορούσαν να έρθουν μέχρι το καλοκαίρι

Όπως ήταν λογικό και επόμενο ο Α/ΓΕΝ απέρριψε την πρόταση η οποία επιχειρησικά δεν στέκεται πουθενά (το S-3 εκτελεί αποστολές προστασίας των Ομάδων Μάχης των αεροπλανοφόρων όχι αποστολές ναυτικής επιτήρησης με δευτερεύοντα ρόλο τον Α/Υ πόλεμο, όπως έχει ανάγκη το ΠΝ), αλλά ούτε και οικονομικά: Το κόστος χρήσης των S-3B μπορεί να είναι μέχρι και 50% υψηλότερο των Ρ-3. Eκτός αυτού δεν υπάρχουν εκπαιδευμένα ελληνικά πληρώματα στα S-3B...

Πάντως δεσμεύθηκε ότι θα μεταφέρει στην πολιτική ηγεσία την πρόταση.

Τώρα το ζήτημα είναι τι μπορεί να γίνει για να κλείσει η τρύπα που χάσει (και ...) σε αυτο το σημείο του αμυντικού οικοδομήματος της χώρας χάρις στις γελοίες πολιτικές κάλυψης των αμυντικών αναγκών που έχουν ακολουθηθεί από το 2005 μέχρι σήμερα. Είναι πραγματικά κωμικό να αναφέρονται σε ανακήρυξη ΑΟΖ "μερική" ή ολική και να μην υπάρχουν ΑΦΝΣ ή φρεγάτες ικανές για προβολή ισχύος στην περιοχή.

Ακόμα και οι Αμερικανοί εντυπωσιάστηκαν όχι τοσο από το κατεπείγον της υπόθεσης (αντιλαμβάνονται πλήρως το παιχνίδι της ΑΟΖ), όσο από το γεγονός ότι τόσα χρόνια η ελληνική πλευρά δεν είχε πράξει τίποτα προς τη κατεύθυνση απόκτησης ΑΦΝΣ και τώρα "τρέχει και δεν φτάνει". Ειδικά από την στιγμή που ήταν γνωστό το σκηνικό που στηνόταν στην Α.Μεσόγειο εδώ και αρκετά χρόνια.

Το πιο λογικό απ'όλα είναι να τεθεί σε ανώτατο επίπεδο υπουργών Άμυνας το ζήτημα. Οι Αμερικανοί δεν θα αρνηθούν, εν τέλει να παραχωρήσουν δύο δικά τους Orion από την στιγμή που θα υπογραφεί και μία σύμβαση για αναβάθμιση άλλων τεσσάρων που είναι σε κατάσταση μακράς "απόθεσης".

Οι πόρτες που κτύπησε ο Α/ΓΕΝ είναι στρατιωτικές, όχι πολιτικές. Oι πολιτικοί σκέφτονται πιο "ελαστικά", ακόμα και στις ΗΠΑ.

Εδώ που φτάσαμε άλλες εύκολες λύσεις και χαμηλού κόστους δεν υπάρχουν για την συγκεκριμένη κατηγορία αεροσκαφών.

αντιπρότειναν που πραγματοποιεί επίσκεψη στις ΗΠΑ, ζήτησε από το αμερικανικό Ναυτικό την παραχώρηση δύο αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3C για να καλυφθούν άμεσα οι επιτακτικές ανάγκες στην επιτήρηση των θαλασσίων συνόρων.

Την ανευθυνότητα των πολιτικών την εποχή των «παχέων αγελάδων», τότε που μοίραζαν δισεκατομμύρια ανάλογα με τις ανάγκες των αντιπροσώπων και όχι των ΕΔ, διαδέχθηκε η «προδοσία» του μνημονίου από την κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου και οι απανωτές μειώσεις στον προϋπολογισμό του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Την κερκόπορτα  του Πενταγώνου άνοιξε στο ΔΝΤ ο Ευάγγελος Βενιζέλος που πρώτος έσπευσε να διαθέσει κονδύλια από τον Προϋπολογισμό της Άμυνας, για να φανεί αρεστός στους δανειστές, με τους οποίους συνδιαλέγονταν αργότερα ως υπουργός Οικονομικών για να μας… σώσει.  

Αποτέλεσμα των εγκληματικών επιλογών είναι, οι Ένοπλες Δυνάμεις να μην διαθέτουν αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας, να έχει υποχωρήσει δραματικά η διαθεσιμότητα των μαχητικών και να διατίθενται καύσιμα με το σταγονόμετρο για τις περιπολίες των πλοίων στο Αιγαίο και την εκπαίδευση των πιλότων (σ.σ. πάλι καλά που διατίθενται κιόλας με το σταγονόμετρο).

Η 353 Μοίρα Ναυτικής Συνεργασίας με τα αεροσκάφη P-3B έχει κλείσει εδώ και τέσσερα χρόνια (το 2009 έγινε η τελευταία πτήση), αφού τα αεροσκάφη εξάντλησαν τα όρια επιχειρησιακής τους ζωής. Οι προσπάθειες που έγιναν για την προμήθεια νέων ή την κάλυψη των κενών στη θαλάσσια επιτήρηση με πατέντες (μετατροπή αεροσκαφών ATR της Ολυμπιακής) δεν τελεσφόρησαν.

Έτσι, η Ελλάδα παραχώρησε την επιτήρηση των θαλασσίων συνόρων της στην ΝΑΤΟϊκή δύναμη «Active Endeavour», αφού αδυνατεί η ίδια να υπερασπιστεί τα κυριαρχικά της δικαιώματα και έδωσε άπλετο χώρο στην Τουρκία να διεισδύσει και να διεκδικήσει την επιτήρηση του νοτιοανατολικού Αιγαίου: Σήμερα, σχεδόν καθημερινά αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας CN-235 "σαρώνουν" την θαλάσσιας περιοχή Στρογγύλης και Καστελόριζου... "

Πηγήwww.defencenet.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου