26 Φεβρουαρίου 2015

Τα μεγαλεπήβολα σχέδια της Ρωσίας για την αναβάθμιση του πολεμικού της ναυτικού.

Ο υποβρύχιος στόλος της Ρωσίας είναι ένας από τους πιο ικανούς στον κόσμο, ίσως έρχεται στην δεύτερη θέση μετά εκείνον των Ηνωμένων Πολιτειών.

Ο στόλος υποβρυχίων είναι ως επί το πλείστον η συνέχεια από τις ημέρες του Ψυχρού Πολέμου. 

Τα υποβρύχια σοβιετικά πυρηνικά όπλα, όπως και αυτά της Αμερικής, θα ακολουθήσει το ένα το άλλο κατά μήκος των ωκεανών του κόσμου ως επιλογές δεύτερου πλήγματος σε περίπτωση ενός ολομέτωπου πυρηνικού πολέμου.


Αν και ο στόλος υποβρυχίων της Ρωσίας έχει γεράσει και συρρικνωθεί από την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης το 1991, ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν έχει μεγάλα σχέδια για τον εκσυγχρονισμό του στόλου με την αγορά επιπλέον υποβρυχίων σε συνδυασμό μαζί με την ανάπτυξη και την απόκτηση των νέων μοντέλων.




Το άνω γράφημα από την Αγία Πετρούπολη, με βάση το σχεδιαστή Αντον Εγκόροφ απεικονίζει τα υποβρύχια που λειτουργεί σήμερα η Ρωσία, μαζί με το μέγιστο βάθος τους.

Ο στόλος υποβρυχίων της Ρωσίας χωρίζεται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες: ντιζελο-ηλεκτρικά υποβρύχια, πυρηνοκίνητα υποβρύχια βαλλιστικών πυραύλων και πυρηνοκίνητα υποβρύχια επίθεσης. Κάθε παραλλαγή έχει το δικό της μοναδικό σκοπό και υποδιαιρείται περαιτέρω σε ποικίλα μοντέλα.
Ο ντιζελο-ηλεκτρικός υποβρύχιος στόλος της Ρωσίας είναι το λιγότερο τεχνολογικά προηγμένο τμήμα του στόλου και επίσης το φθηνότερο όσον αφορά την απόκτηση και τη συντήρηση.. Αυτά τα υποβρύχια, τα οποία είναι μικρότερα και πιο αργά και έχουν μικρότερη εμβέλεια από τα πυρηνοκίνητα ομόλογά τους, περιορίζονται από το λειτουργικό βάθος τους και χρησιμοποιούνται για την επίθεση κατά πλοίων επιφανείας.

Τα πυρηνοκίνητα υποβρύχια βαλλιστικών πυραύλων αποτελούν την πυρηνική αποτρεπτική ραχοκοκαλιά του ρωσικού στόλου. Αυτά τα υποβρύχια είναι πιο γρήγορα από ό, τι τα ντιζελο-ηλεκτρικά υποβρύχια, μεγαλύτερα, και μπορούν να καταδυθούν σε σημαντικά μεγαλύτερα βάθη. Αυτά τα υποβρύχια φέρουν βαλλιστικούς πυραύλους με πυρηνικές κεφαλές.
Η τελική κατάταξη του υποβρυχίου στόλου είναι τα πυρηνοκίνητα υποβρύχια επίθεσης. Αυτά τα υποβρύχια είναι γενικά τα ταχύτερα του στόλου και είναι συνήθως ελαφρώς μικρότερα από τα υποβρύχια βαλλιστικών πυραύλων, αν και μπορούν να λειτουργούν συνήθως σε χαμηλότερα βάθη. Αυτά τα υποβρύχια χρησιμοποιούνται για να κυνηγήσουν τα πυρηνοκίνητα υποβρύχια βαλλιστικών πυραύλων του εχθρού. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα υποβρύχια μπορούν να είναι εξοπλισμένα με σωλήνες κάθετης εκτόξευσης για να στοχεύουν στόχους στην ξηρά.

Νέο εξοπλιστικό πρόγραμμα

Από τότε που γράφτηκε η προηγούμενη ανάλυση για το OxfordAnalytica αρκετούς μήνες νωρίτερα, έχουν έρθει πρόσθετες πληροφορίες στο φως για το τι περιέχεται στο ναυπηγικό πρόγραμμα της Ρωσίας - το οποίο περιλαμβάνει σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ένα σχέδιο ανάπτυξης για το 2050.

Το παρακάτω αποτελεί μια σημαντική ενημέρωση σχετικά με τα σχέδια αυτά. Το ακόλουθο κείμενο βασίζεται σε άρθρα και συνεντεύξεις Ρώσων εμπειρογνωμόνων.
Η στρατηγική πυρηνική αποτροπή θα παραμείνει η κύρια αποστολή του Ρωσικού Ναυτικού. Δεδομένου ότι τα τρία εναπομείναντα υποβρύχια DeltaIII θα συνταξιοδοτηθούν μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια και τα έξι Delta IV στη δεκαετία του 2020, η Ρωσία αναμένει να τα αντικαταστήσει με ένα σύνολο 12 πυρηνοκίνητων βαλλιστικών υποβρυχίων Borei.


Για οκτώ έχουν ήδη συναφθεί συμβόλαια κατασκευής κατά τα επόμενα χρόνια, με άλλα τέσσερα να αναμένονται σε παραγγελία την επόμενη δεκαετία. Τα νέα υποβρύχια είναι πιθανό να είναι μια ενημερωμένη έκδοση της υφιστάμενης υποκατηγορίας BoreiII, με βελτιωμένα ηλεκτρονικά και άλλα ενημερωμένα στοιχεία. Το Ρωσικό Ναυτικό σχεδιάζει να αναπτύξει έξι στο Βόρειο στόλο και έξι στον Στόλο του Ειρηνικού.
Υπήρξε μια μεγάλη διαμάχη για την κλάση YasenSSGN, η οποία αρχικά αναμένονταν να αντικαταστήσει τα δύο Oscar κατηγορίας SSGN και διάφορα υποβρύχια πολλαπλών χρήσεων της μικρότερης κατηγορίας SSN. Οκτώ έχουν παραγγελθεί μέχρι στιγμής και υπάρχει κάποια συζήτηση σχετικά με το αν θα μπρούσαν να παραγγελθούν επιπλέον τέσσερα υποβρύχια Yasen μετά το 2020.
Αυτό θα εξαρτηθεί από το κατά πόσον το κόστος της μαζικής παραγωγής μπορεί να μειωθεί και από την επιτυχία του εκσυγχρονισμού του Oscar κατηγορίας SSGN ( ο εκσυγχρονισμός μόλις που ξεκίνησε, αναμένεται να επεκτείνει τη διάρκεια ζωής των εν λόγω υποβρυχίων κατά 15-20 έτη). Ο στόχος είναι να υπάρχει ένα σύνολο από 12 SSGN, και πάλι έξι στο Βόρειο στόλο και έξι στον Στόλο του Ειρηνικού.

Ωστόσο, υπάρχει τώρα ένα σχέδιο για την ανάπτυξη μιας νέας πολλαπλών χρήσεων κλάσης πυρηνοκίνητου υποβρυχίου, με στόχο τη φθηνότερη ναυπήγηση από την κλάση Yasen. Αυτό μπορεί να είναι ένα υποβρύχιο επίθεσης με μειωμένο πυραυλικό οπλοστάσιο, συγκρίσιμο με την κλάση Virginia στο Ναυτικό των ΗΠΑ.

Το Ρωσικό Ναυτικό ελπίζει να αρχίσει την κατασκευή αυτών των υποβρυχίων ήδη από το 2016, με στόχο τη ναυπήγηση συνολικά 16-18 από αυτά, με τουλάχιστον 15 να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2035. Αυτά τα υποβρύχια θα είναι οπλισμένα με 16 (4 × 4) VLS, 4-6 τορπιλοσωλήνες, ενημερωμένους πυραύλους Kalibr και Tsirkon (θα αντικαταστήσουν τους Oniks).
Όσον αφορά τα ντιζελοκίνητα υποβρύχια, δεν πρόκειται να κατασκευαστούν περισσότερα υποβρύχια της κλάσης Kilo μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας παραγγελίας για έξι υποβρύχια για το Στόλο της Μαύρης Θάλασσας. Αντ 'αυτού το Ρωσικό Ναυτικό σχεδιάζει να παραγγείλει μια νέα κλάσης ντιζελοκίνητων υποβρυχίων, στην ουσία είναι μια εκσυγχρονισμένη έκδοση της κλάσης Lada με αναερόβια πρόωση (AIP).

Ο στόχος είναι να ναυπηγηθούν 14-18 από αυτά τα υποβρύχια κατά τη διάρκεια μιας περιόδου 15 ετών, αν και κυρίως στη δεκαετία του 2020. Αυτά τα υποβρύχια θα έχουν εξοπλισμό ανάλογο με την κλάση Lada, αν και ορισμένα μπορεί να βελτιστοποιηθούν για ειδικές επιχειρήσεις. Κατά κύριο κύριο η ναυπήγηση θα λάβει χώρα στα Ναυπηγεία του Ναυαρχείου στην Αγία Πετρούπολη, αν και άλλα ναυπηγεία μπορεί επίσης να συμμετέχουν στο έργο. Το δεύτερο και τρίτο Lada θα ολοκληρωθεί πιθανότατα το 2017.

Πηγήwww.defencenews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου