
Η δωρεά Λασκαρίδη, ήρθε ουσιαστικά να καλύψει ένα σημαντικό κενό στην εκπαίδευση των μελλοντικών αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας, αφού έως σήμερα χρησιμοποιούνταν για τον ίδιο λόγο φρεγάτες ή τορπιλάκατοι για τα οποία απαιτούνταν μεγάλα ποσά για καύσιμα κίνησης και συντήρηση των μηχανών τους.
«Με τη χρήση της θαλαμηγού για εκπαιδευτικούς λόγους, περιορίζεται η χρήση μεγάλων σκαφών και έτσι υπάρχει μείωση εξόδων για το Πολεμικό Ναυτικό» λέει ο σύμβουλος του ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη αντιναύαρχος ε.α κ. Κωνσταντίνος Μαζαράκης Αινιάν, που στο παρελθόν έχει διατελέσει και Αρχηγός Στόλου.
Όπως λέει ο κ.Μαζαράκης-Αινιάν, η θαλαμηγός θα χρησιμοποιηθεί σε ασκήσεις που έχουν σχέση με τον απόπλου και τον κατόπλου των πλοίων, την τυφλή πλοήγηση και γενικότερα τη ναυτική τέχνη.

Παρουσία του υπουργού Άμυνας κ.Νίκου Δένδια, πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Ναυστάθμου Σαλαμίνας στην Αμφιάλη, τελετή παράδοσης της θαλαμηγού με την ονομασία όμως «ΚΥΚΝΟΣ 1», αφού ήδη στις τάξεις του Πολεμικού Ναυτικού υπάρχει περιπολικό σκάφος με την ονομασία «ΚΥΚΝΟΣ», που επιχειρεί στην θαλάσσια περιοχή του ανατολικού Αιγαίου.
«Νονά» του «ΚΥΚΝΟΣ 1» ήταν η κόρη του κυρίου Λασκαρίδη, Αικατερίνη Λασκαρίδη, που «έσπασε» την καθιερωμένη γαλλική σαμπάνια των καθηκόντων του αυτών έπρεπε σήμερα να σπάσει την καθιερωμένη γαλλική σαμπάνια στην πρώρα του σκάφους.

Η θαλαμηγός αγγίζει τα 36 μέτρα μήκος και μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 20 άτομα μαζί με το αναγκαίο προσωπικό. Διαθέτει έξι καμπίνες, πολυτελή σαλόνια αλλά και … τζακούζι.

Ωστόσο το «ΚΥΚΝΟΣ 1» θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για τη φιλοξενία, υψηλών ξένων προσκεκλημένων τόσο του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, όσο και του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού.
Αγάπη για την θάλασσα και το ναυτικό

Σε συνεργασία με τα υπουργεία Εμπορικής Ναυτιλίας και Εθνικής Άμυνας, το Πολεμικό Ναυτικό και την Υπηρεσία Φάρων, το ίδρυμα έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια «σταυροφορία» για την προστασία, τη συντήρηση και την ανάδειξη των φάρων της χώρας, που αποτελούν μοναδικά αρχιτεκτονικά μνημεία.
Η αρχή έγινε το 2008, με την πλήρη αποκατάσταση του Φάρου στο ακροτήριο Ταίναρο στην Λακωνία, που λειτουργεί από το 1887. Ακολούθησε το 2009 ο ιστορικός πετρόκτιστος φάρος του Μαλέα, στο ομώνυμο ακρωτήριο, με πολλές δυσκολίες λόγων των κακών καιρικών συνθηκών. Τέλος, αποκαταστάθηκε εκ βάθρων και ο φάρος Ντάνα στον Πόρο, που συμπλήρωσε 144 χρόνια λειτουργίας.
Ήδη προγραμματίζονται και άλλες ενέργειες για την ανάδειξη των πέτρινων Φάρων της Ελλάδας ως μνημείων της μακρόχρονης ιστορικής μας παράδοσης. Στο πλαίσιο αυτό, το ίδρυμα προωθεί την αναγνώριση των πετρόκτιστων φάρων της χώρας ως διατηρητέων μνημείων από το υπουργείο Πολιτισμού, ενώ σχεδιάζει και τη δημιουργία ενός σχετικού κέντρου μελέτης και έρευνας που θα διασώσει την ιστορία τους. Παράλληλα, το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε εξέλιξη η συντήρηση και η επισκευή δύο σκαφών του Λιμενικού Σώματος, το οποίο το ένα είχε δωριθεί παλαιότερα επίσης από την οικογένεια Λασκαρίδη, ενώ είναι με χορηγίες τους στηρίζουν το πλωτό ναυτικό μουσείο Θωρηκτό «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»
Το Ναυάγιο των Αντικύθηρων
Το σκάφος «ΓΛΑΡΟΣ» του εφοπλιστή κ.Πάνου Λασκαρίδη, ο οποίος συνειδητά επιλέγει να διατηρεί χαμηλό προφίλ, χρησιμοποιήθηκε τον περασμένο Οκτώβριο στις νέες υποβρύχιες έρευνες για το Ναυάγιο των Αντικηθύρων. Το σκάφος μετέφερε από τον Πειραιά στο μικρό νησί, την επιστημονική ομάδα υποβρύχιας αρχαιολογίας με επικεφαλής τον Μπρένταν Φόλεϊ, από το Ωκεανογραφικό Ινστιτούτο Woods Hole της Μασαχουσέτης. Ο κ.Λασκαρίδης, παρακολούθησε από κοντά την ενάλια έρευνα, ενώ στην ειδική επιστημονική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο νησί, μίλησε για «σημαντικότατα ευρήματα» και «σημαντικότατα συμπεράσματα».

Πηγή: www.defencenet.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου