29 Νοεμβρίου 2014

Τα Αντιτορπιλικά σκότωναν με τον αμίαντο! Ποιοι προσφεύγουν για αποζημιώσεις στα δικαστήρια.

Ο αμίαντος σκοτώνει αλλά αυτό δεν το γνωρίζαμε μέχρι πριν μερικά χρόνια. Πολλοί απ΄ όσου πλήρωσαν με την υγεία τους και την ζωή τους ήταν ναυτικοί. Και σ΄ αυτούς συμπεριλαμβάνονται και στελέχη του ΠΝ.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Έθνους “όσοι υπηρέτησαν σε πλοία του Πολεμικού Ναυτικού τα οποία είχαν αγοραστεί ή παραχωρηθεί από τις ΗΠΑ, και αποδεδειγμένα είχαν εξοπλισμό αμιάντου, και υπέστησαν βλάβες διεκδικούν αποζημιώσεις μέσω δικηγορικών γραφείων των ΗΠΑ. Το πρόβλημα των βλαβών από αμίαντο στις ΗΠΑ  έχει κριθεί δικαστικά κι έτσι οι διαδικασίες διεκδίκησης αποζημίωσης είναι τυποποιημένες. Προβλήματα ωστόσο παρουσιάζονται επειδή πολλές από τις κατασκευάστριες εταιρείες των πλοίων είτε έχουν κλείσει είτε έχουν πτωχεύσει.

Τα πλοία που από κατασκευής είχαν πολλά μέρη από αμίαντο σε συνδυασμό με κλειστούς χώρους, και που θα μπορούσαν να προκαλέσουν βλάβες στην υγεία όσων υπηρέτησαν σε αυτά, είναι τα περισσότερα που δόθηκαν ως αμερικανική βοήθεια προς τη χώρα μας.
Πρόκειται κυρίως για τα αντιτορπιλικά «Θεμιστοκλής» D-120, «Μιαούλης» D-211, «Ασπίς» D-06, «Βέλος» D-16 (το πλοίο είναι σήμερα μουσείο αντιδικτατορικού αγώνα), «Λόγχη» D-56, «Σφενδόνη» D-85, «Θύελλα» D-28, «Ναυαρίνο» D-63, «Κανάρης» D-212, «Κουντουριώτης» D-213, «Σαχτούρης» D-214, «Τομπάζης» D-215, «Αετός» D-01, «Ιέραξ» D-031, «Λέων» D-54, «Πάνθηρ» D-67, «Κριεζής» D-217, «Νέαρχος» D-65, «Κίμων» D-218, «Δόξα» D-20, «Νίκη» D-63, «Νέαρχος» D-219, «Φορμίων» D-220 και «Θεμιστοκλής» D-221.


Η κυριότερη ασθένεια που εμφάνισαν όσοι εργάστηκαν σε περιβάλλον αμιάντου είναι το «μεσοθηλίωμα», νόσημα το οποίο προκαλείται από τον αμίαντο. Υπάρχουν ωστόσο και πολλά περιστατικά διαφόρων μορφών καρκίνου, προβλημάτων του αναπνευστικού αλλά και του οισοφάγο.


Πηγή: www.onalert.gr



Τα τελευταία πλοία τα οποία είχαν προσφέρει τις υπηρεσίες τους στο ΠΝ και τα οποία από κατασκευής είχαν πολλά μέρη από αμίαντο  ήταν τα Αντιτορπιλικά τύπου Adams (1991 έως 2004) δείτε  εδώ , καθώς και οι Φρεγάτες τύπου Knox (1992 έως 2002) δείτε εδώ  αμφότερα προερχόμενα από το Ναυτικό των ΗΠΑ. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου